نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 14:41

کشف کلاهبرداری فروشگاه اینترنتی پوشاک زنانه توسط پلیس فتا اردستان

اردستان-فرمانده انتظامی شهرستان اردستان از دستگیری یک نفر متهم و کشف کلاهبرداری فروشگاه اینترنتی پوشاک زنانه به ارزش یکصد میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مصطفی صادق زاده ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان اردستان و اعلام شکایت مبنی بر کلاهبرداری فروشگاهی اینترنتی در بستر تلگرام با موضوع فروش پوشاک زنانه، مراتب در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات و بررسی‌های فنی انجام شده توسط مأموران پلیس فتا شهرستان مشخص شد شاکی بدون اطمینان از اصالت فروشگاه در چندین مرحله و در مجموع یکصد میلیون ریال به‌صورت کارت به کارت به شماره کارت‌های اعلامی توسط فروشنده انجام داده است.

فرمانده انتظامی اردستان خاطرنشان کرد: مأموران پلیس فتا پس از هماهنگی و اخذ دستورات لازم از مقام قضائی حساب‌های مقصد و تراکنش‌ها را مورد بررسی قرار داده و پس از انجام تحقیقات فنی و اطلاعاتی در نهایت موفق به شناسایی نفر اصلی و گرداننده کانال که از حساب افراد دیگر استفاده می‌کرده است شدند.

سرهنگ صادق زاده با بیان اینکه ضمن معرفی متهم به دادسرا وجوه شاکی نیز به حساب وی عودت شد، تصریح کرد: شهروندان از فروشگاه‌های اینترنتی فاقد هرگونه اصالت خرید، از صورت پرداخت بیعانه خودداری نمایند و از سایت‌های معتبر فروشگاهی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند خرید خود را انجام دهند.

وی یادآور شد: شهروندان در صورت تمایل به خرید از فروشگاه‌هایی که در بستر شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند بهتر است از آن دسته فروشگاه‌هایی که امکان خرید بصورت پرداخت درب منزل پس از رؤیت و مشاهده دقیق کالا را برای مشتریان خود فراهم می‌سازند خرید نمایند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان تاکید کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه کلاهبرداری اینترنتی در اسرع وقت بصورت شبانه روزی با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های پلیس فتا تماس حاصل نمایند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1478776

مهمترین اخبار ایران و جهان: