نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 16:21

تهاجم فرهنگی دشمن برای از بین بردن فرهنگ بسیجی

بابل- نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به تهاجم فکری و فرهنگی دشمن با ابزار فضای مجازی و گفت: دشمن برای تصرف افکار جوانان و نوجوانان برنامه دارد تا فرهنگ بسیجی را از بین برد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی بعدازظهر سه شنبه آئین اختتامیه دوره آموزشی رزم طلاب وظیفه تیپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق علیه الاسلام بااشاره به آیات قرآن، که هر انسان، جامعه و مجموعه‌ای سبک زندگی، رفتار و موضع گیری‌ها تحت تأثیر شخصیت هرکسی شکل می‌گیرد، گفت: علامه طباطبایی در این باره می‌فرمایند که نسبت شاکله به عمل مانند نسبت روح به بدن است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه شهید مطهری هم می‌فرمایند همه موجودات شاکله شأن به صورت تکوینی داده شده است، اما انسان شاکله و هویت او به دست خود ساخته می‌شود، افزود: خدای متعال به هدایت تشریحی انسان را هدایت می‌کند، اما انسان خود این هویت را می‌سازد.

حجت الاسلام حاجی صادقی در ادامه با تصریح بر اینکه قرآن انسان را هم خلیفه الله و هم از حیوان بدتر معرفی می‌کند، اضافه کرد: همه این‌ها بستگی دارد که انسان هویت و شاکله اش را چگونه بسازد، اگر انسان شاکله اش را انسانی ساخت اشرف مخلوقات و اگر حیوانی درست کرد از حیوان پایین می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه دین به ما می‌گوید بهترین مربیانی که می‌خواهند شخصیت انسان‌ها را انسانی کنند در دوران کودکی و نوجوانی است، اضافه کرد: هیچ زمانی مثل این دوران نیست و در دوران جوانی شخصیت شکل گرفته است.

حجت الاسلام حاجی صادقی با بیان اینکه یکی از سردمداران استکبار در مقابله با انقلاب اسلامی حدود یک دهه قبل، گفت که اگر بخواهید ایران را تصرف کنید مانند تصرف هرکشوری باید آینده آن را تصرف کرد، ادامه داد: تصرف آینده ایران به تصرف فرزندان آن است و باید فرزندان آن را تحت تأثیر فرهنگ خود و مغزهای آن‌ها را میدان حضور خود قرار دهید.

نماینده، ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه باید به صورت شایسته وارد میدان آموزش و پرورش شد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش یعنی کل جامعه و باید به آن توجه جدی داشت.

وظیفه طلاب تربیت قرآنی دانش آموزان است

حجت الاسلام حاجی صادقی با بیان اینکه فرصتی پیش آمده که حوزه علمیه در آموزش و پرورش حضور پیدا کند، خاطرنشان کرد: وظیفه طلاب در آموزش و پرورش تربیت قرآنی دانش آموزان است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه شاکله انسان را آگاهی، معرفت وگرایش‌ها می‌سازد، گفت: هرچه سطح معرفت بیشتر شود، دلبستگی‌ها تعالی پیدا می‌کند.

حجت الاسلام حاجی صادقی با بیان اینکه همه دلدادگی‌های انسان و جوانان به غیر خدا، بخاطر نشناختن خدا است، اضافه کرد: کار تمام انبیا و پیامبران هدایت گرایش‌ها و افزایش آگاهی‌ها است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه در ادامه با تاکید بر اینکه روحانیت وارث انبیا است، گفت: روحانیت وارث مأموریت انبیا و ائمه (علیهم السلام) هستند و این وراثت در سه چیز است یک زبان گویای دین، که دین خاموش و ساکت نیست بلکه گویا است. دوم، روحانیت مدافع دین است، که ائمه همه چیز خود را فدای دین کردند. سوم، روحانیت مجری دین است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه به تهاجم فکری و فرهنگی دشمن با ابزار فضای مجازی اشاره کرد و گفت: دشمن برای تصرف افکار جوانان و نوجوانان برنامه دارد و در تلاش است تا فرهنگ بسیجی و گرایش انقلابی را از بین ببرد.

حجت الاسلام حاجی صادقی با تصریح بر اینکه امروزه دشمن مدارس را هدف قرار داده است، اضافه کرد: حضور طلاب به عنوان یک نعمت معنوی با روحیه جهادی، اخلاص و توانمندی علمی بالا در مدارس بهترین فرصت برای خنثی سازی نقشه‌های شوم دشمنان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1496632

مهمترین اخبار ایران و جهان: