نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 08:21

همایش جاماندگان اربعین حسینی در ۲۱ نقطه گلستان در حال برگزاری است

گرگان- مدیرکل تبلغات اسلامی گلستان گفت: امسال همایش جاماندگان اربعین حسینی در ۲۱ نقطه از گلستان در حال برگزاری است.

حجت السلام عباسعلی گرزین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همان طور که همه ما میدانیم اهل بیت (ع) مظهر حکمت هستند و اگر یک روزی به ما توصیه کردند که اربعین یکی از نشانه‌های مؤمنین است در حقیقت این اقدام یک زمینه سازی بود برای اجتماع عظیم انسانی که تمام مظاهر انسانی در آن نمود دارد و موج می‌زند.

وی افزود: اکنون چندین سال است که اربعین اباعبدالله الحسین به عنوان بزرگترین صحنه ایثار، همدلی، فداکاری، خدمت، گذشتن از لذت‌ها مادی و فردی به نفع دیگر انسان‌ها و به عنوان بزرگترین اجتماع تاریخ تبدیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: همه مسلمانان به خصوص ملت ایران و عراق اتفاقات بزرگی را در این سال‌ها رقم زدند که این اتفاق نتیجه اش افزایش ایمان و امید است که اگر این ایمان و امید مردم نبود شاهد این همه حضور گسترده مردم و مواکب داوطلبانه مردمی نبودیم.

وی با اشاره به اینکه همایش جاماندگان اربعین امسال به ۲۱ نقطه رسیده است، یادآور شد: در این ۲۱ نقطه حدود ۴۰۰ موکب فرهنگی و پذیرایی آماده پذیرایی از مردم است.

گرزین با بیان اینکه کل مسیرهایی که در گلستان قرار است مردم طی بکنند ۱۵۰ کیلومتر است، اظهار کرد: مردم در برخی از نقاط دو یا سه کیلومتر را طی خواهند کرد که بیشترین مسافت مربوط به شهرستان گاگلیکش و مینودشت است و به سمت حرم یحی بن زید گنبد حرکت می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1487532

مهمترین اخبار ایران و جهان: