نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 13:37

وزیر ارشاد: اربعین منحصر به مسیر نجف به کربلا نیست و همه شیعیان عزادار سیدالشهدا هستند

وزیر ارشاد گفت: همه دنیا از جمله کشورمان عزادار سیدالشهدا(ع) هستند و ما اربعین را منحصر به جاده نجف به کربلا نمی‌دانیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با اربعین حسینی با حضور در کربلای معلی ضمن زیارت امام حسین(ع) از فعالیت‌های برخی مواکب ایرانی و همچنین کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین بازدید کرد.

وی در گفت وگو با فارس با بیان اینکه موضوع اربعین و محبت به آل الله و امام حسین(ع) عزیز مهمترین سرمایه فرهنگی ما است، گفت: همه ما داریم از این سرمایه استفاده می‌کنیم در عین حال وظیفه ما به عنوان خادمین مردم و مسئولین دولتی این است که حضور مردم را در کنار این سفره برکت الهی هموار کنیم.

وی ادامه داد: در این دوسال با پشت سر گذاشتن کرونا اقدامات مهمی رخ داد و به خوبی مشکلاتی که سال‌های سال مردم در ورود و خروج از مرزها، اسکان، حمل و نقل و... داشتند تا حد زیادی بر طرف شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه در دولت وظیفه ما خدمتگزاری و تسهیل است، گفت: در حوزه فرهنگی و هنری تلاش کردیم نهادهایی چون سازمان حج و زیارت، سازمان اوقاف و ستاد مساجد که از مجموعه‌هایی هستند که مدیریتشان با وزارت ارشاد است، پای کار بیاید.

وزیر ارشاد گفت: ما اربعین را منحصر به کربلا و جاده نجف به کربلا نمی‌بینیم. در بسیاری نقاط دنیا و همچنین داخل کشور همین امروز موکب‌های بزرگ فراهم شده و مردم در مسیر و میادین بزرگ شهرها و امامزادگان واجب التعظیم گردهمایی جاماندگان را رقم زدند و همین اتفاقات در ایران هم در حال رقم خوردن است.

وی با اشاره به اینکه هرجایی توانستیم ارتباط مردم با حسین بن علی و مفاهیم متأثر از کربلا و‌ اربعین و امام حسین را ترویج کنیم، موفق بوده‌ایم، گفت: این موضوع خودش مهمترین عامل ایستادگی و بازدارندگی از آسیب‌ها است. حدود ۸۴ درصد مردم مشکی می‌پوشند و عرض ارادت می‌کنند، اینها بزرگترین مفاهیم دینی ما است اگر ارزش‌های دینی و فرهنگی را از طریق این نوع مناسک منتقل کنیم حتما تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1488032

مهمترین اخبار ایران و جهان: