نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 09:03

جنگنده‌های روسیه ۴ قایق تندروی آمریکایی ارتش اوکراین را غرق کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد جنگنده‌های این کشور ۴ قایق تندروی ارتش اوکراین را در دریای سیاه منهدم و غرق کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد هواپیماهای جنگی روسیه از تلاش مجدد نیروهای اوکراینی برای حمله دیگر جلوگیری کردند و چهار قایق تندرو ارتش ساخت آمریکا و خدمه آنها را در دریای سیاه در غرب شبه جزیره کریمه منهدم کردند.

به نوشته راشاتودی، هفته گذشته نیز نیروهای روسیه چندین تلاش نیروهای ارتش اوکراین برای نفوذ به مناطق آبی تحت کنترل نیروهای روسیه را خنثی کردند. اوایل صبح چهارشنبه گذشته ارتش روسیه از غرق شدن چهار قایق تندرو نظامی حامل ۵۰ نیروی ویژه اوکراینی در مکانی نامعلوم در دریای سیاه خبر داد.

شامگاه چهارشنبه گذشته نیز یک جنگنده روسی سوخ و-۳۰ یک قایق تندرو اوکراینی را در شرق جزیره مار، نزدیک بندر اودسا و نزدیک به آبهای سرزمینی رومانی غرق کرد. چند ساعت بعد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک قایق موتوری دیگر اوکراینی با شلیک بمب افکن Su-۲۴ در غرب همان جزیره منهدم شده است.

وزارت دفاع روسیه جمعه شنبه شب از رهگیری و انهدام یک قایق نیمه شناور اوکراینی که قصد حمله تروریستی به پل کریمه را داشت، خبر داد.

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای جمعه شب اعلام کرد که ارتش روسیه در یک عملیات موفقیت آمیز، یک قایق انتحاری بدون سرنشین ارتش اوکراین پیش از اجرای عملیات تروریستی خود در مجاور پل کریمه را رهگیری و منهدم کرد.

در همین راستا، خبرگزاری اسپوتنیک از اختلال ترافیک و توقف موقت تردد خودروهای عبوری از روی پل کریمه شامگاه جمعه خبر داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484076

مهمترین اخبار ایران و جهان: