نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 14:40

با تلاش بهورزان قمی، مرگ‌ومیر مادران و کودکان کاهش یافته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، کاهش چشمگیر مرگ و میر کودکان و مادران در روستاها را از اقدامات موثر بهورزان ذکر کرد و گفت:‌ بهورزان در خط نخست ارائه خدمات اولیه بهداشتی در خانه‌های بهداشت‌روستایی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم روز یکشنبه در حاشیه حضور در مرکز بهورزی افزود: هم اکنون عمده وظیفه ۸۰ بهورز در خانه بهداشت استان قم، ارائه خدمات به مردم روستا برای ارتقای سطح بهداشت دراین مناطق است.

وی کاهش چشمگیر مرگ‌ومیر کودکان و مادران و ارتقای سطح بهداشت عمومی در روستاها را از اقدامات موثر بهورزان ذکر کرد و گفت:‌ بهورزان در خانه‌های بهداشت روستایی در خط نخست ارائه خدمات اولیه بهداشتی قرار دارند، تشکیل پروند سلامت و مراقبت‌های اولیه برای کلیه سنین، واکسیناسیون ، خدمات دهان و دندان و مراقبت مادران باردار از جمله وظایف آنان است.

مصری بهبود استاندارد فضاهای فیزیکی ، استاندارد تجهیزات مورد نیازخانه بهداشت، فراهم کردن زیرساخت‌های ارائه خدمات الکترونیک آموزش‌های ضمن خدمت به منظور به روز بودن دانش آنان از جمله مسائلی است که برای بهورزان مورد توجه است.

وی در این دیدار، از مربیان بهورزی استان تجلیل و خدمات آنها را در تربیت بهورزان به عنوان نیروهای خط مقدم بهداشت مهم ارزیابی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین امروز در پایگاه بهداشت روستای مبارک آباد حاضر و از تلاش های ارزشمند بهورزان در روستاها قدردانی کرد.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483276

مهمترین اخبار ایران و جهان: