نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 00:33

صادرات ۴۰ میلیون دلاری تعاونی‌های مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: میزان ارزآوری صادرات تعاونی‌های استان به ۴۰ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی باقری در مراسم هجدهمین دوره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان مازندران در باشگاه برق ساری به تقارن هفته دولت و هفته تعاون اشاره کرد و افزود: در هفته تعاون با شعار محوری «حکمرانی تعاون حکمرانی مردم» برنامه‌های متعددی در استان به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اینکه روحیه مشارکت جمعی در استان مازندران بالاست، تصریح کرد: ۱۳ هزار و ۵۶۰ تعاونی در استان شکل گرفته که بیش از ۸ هزار تعاونی فعال هستند و برای فعال شدن سایر تعاونی‌ها نیاز به حمایت تمام مسئولان داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه بخش تعاون اثبات کرده است در کنار بخش خصوصی می‌تواند در حوزه ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی کمک کند، افزود: ۱۷ طرح تعاونی با اشتغال‌زایی برای ۳۳۱ نفر در هفته تعاون و دولت امسال افتتاح شده است.

این مسؤول با بیان اینکه تعاونی‌ها در واقع از سرمایه‌های کوچک ایجاد می‌شود و کشورهای پیشرفته به مساله تعاونی‌ها توجه خاص و ویژه‌ای دارند، ادامه داد: مازندران ظرفیت بالایی در بخش تعاونی‌ها دارد که هم می‌تواند به ظرفیت تولید و رونق تولید کمک کند و هم در بخش‌های اقتصادی و اشتغال تاثیرگذار باشد.

باقری از تشکیل کمیته رسیدگی به تعاونی‌های دارای مشکل در استان خبر داد و گفت: در راستای فعال‌سازی واحدهای راکد در استان، تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ تسهیلات ارائه‌شده به شرکت‌های تعاونی استان مازندران ۵۳۷۱۵ میلیارد ریال بوده است که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۲۱۸۰۹۹ میلیارد ریال افزایش‌یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ادامه داد: تسهیلات ارائه‌شده در این بخش در سال گذشته با رشد چشمگیری به رقم ۲۱۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

باقری میزان ارزآوری صادرات تعاونی‌های استان در سال ۱۳۹۹ را ۲۳.۵ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۲۴.۶ میلیون دلار و در سال گذشته به ۴۰ میلیون دلار رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: باهدف توسعه‌ی روستایی و توجه به ایجاد اشتغال در مناطق محروم و افزایش درآمد روستاییان در سال گذشته ۵۴ تعاونی و در سال جاری تاکنون ۱۶ تعاونی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: در دولت سیزدهم با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران و بنیادهای برکت و علوی تعداد ۷۰ تعاونی روستایی و توسعه روستایی با بیش از هزار و ۴۰۰ نفر عضو در راستای گسترش سرمایه‌گذاری تعاونی‌ها در مناطق محروم و روستایی تشکیل‌شده است که شاهد رشد ۷۰ برابری نسبت به گذشته هستیم.

باقری در پایان با اشاره به اینکه سند توسعه بخش تعاون بعد از ۱۰ سال اخیرا ابلاغ و به استان‌ها ارسال شده است، گفت: با اجرای این سند تسهیلات به بخش تعاونی‌ها در اولویت اصلی قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، در این مراسم با حضور استاندار و برخی از مسئولان از ۲۵ تعاونی شاخص و برتر استان با اهدای تندیس و لوح سپاس، تجلیل شد.

انتهای پیام/۸۶۰۱۸/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1479476

مهمترین اخبار ایران و جهان: