نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 13:45

نخستین واکنش السیسی به عضویت مصر در بریکس

عبدالفتاح السیسی، ضمن تقدیر از گروه بریکس برای دعوت از مصر جهت عضویت در این گروه، برای همکاری و هماهنگی با کشورهای عضو ابراز آمادگی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ریاست‌جمهوری مصر، امروز (پنجشنبه، ۲۴ آگوست) پس از آن‌که رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در نشست سران «بریکس» اعلام کرد، این کشور به همراه ایران، عربستان سعودی، امارات عربی متحده و آرژانتین از اول ژانویه ۲۰۲۴ (دی ۱۴۰۲) به‌عنوان اعضای جدید به این گروه می‌پیوندند، طی بیانیه‌ای واکنش نشان داد. 

بر اساس این بیانیه، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر از بریکس برای دعوت از این کشور برای پیوستن به این گروه قدردانی می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: مشتاق همکاری و هماهنگی با بریکس در مرحله آتی برای تحقق اهداف آن در راستای تقویت همکاری اقتصادی میان کشورهای عضو هستیم».

پانزدهمین نشست کشورهای عضو گروه بریکس از روز سه‌شنبه (۲۲ آگوست) در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی و  با شرکت سران پنج کشور عضو این گروه یعنی روسیه، چین، هند، آفریقای جنوبی و برزیل در ژوهانسبورگ، پایتخت آفریقای جنوبی آغاز و تا امروز (پنجشنبه) ادامه دارد.

پیش از ظهر امروز رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی به عنوان میزبان نشست سران بریکس خبر دادکه این گروه از شش کشور ایران، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، مصر و آرژانتین برای عضویت به عنوان اعضای جدید به گروه بریکس دعوت کرد. 

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در گزارشی درباره نشست بریکس در ژوهانسبورگ نوشت: «آرژانتین، ایران، عربستان سعودی، مصر، امارات عربی متحده و اتیوپی اعضای جدید بریکس خواهند بود. آنها از اول ژانویه ۲۰۲۴ (۱۱ دی ۱۴۰۲) به عضویت کامل در خواهند آمد».

«مصطفی مدبولی» نخست‌وزیر مصر نیز به نیابت از عبدالفتاح السیسی در اجلاس امروز سران گروه بریکس شرکت کرده و قرار است در این اجلاس سخنرانی کند.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1466232

مهمترین اخبار ایران و جهان: