نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 21:07

استان اردبیل آماده همکاری با بنگلادش در زمینه‌های مختلف است

استاندار اردبیل با تشریح ظرفیت‌های استان در زمینه‌های طبیعی، گردشگری، کشاورزی، مرز مشترک و صنعت، از آمادگی استان برای همکاری با کشور بنگلادش بر اساس این ظرفیت‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی عصر امروز در نشست با سفیر بنگلادش در ایران با بیان ظرفیت‌های مختلف استان اردبیل اظهار کرد: تولید سالانه ۴میلیون تن محصولات کشاورزی، فعالیت واحدهای نساجی، رشد صنعت خودرو و قطب بودن تولید ام.دی.اف و اچ.دی.اف، نمونه‌ای از ظرفیت‌های استان در بخش‌های تولیدی است.

وی با بیان اینکه صنعت فرآوری محصولات باغی و کشاورزی استان اردبیل از جمله حوزه‌های در حال رشد است، افزود: از دیگر صنایع خاص و ویژه استان، تولید اسباب‌بازی بوده که جزو صادرکنندگان تولیدات خود نیز است.

استاندار اردبیل ادامه داد: وجود کوه سبلان و چشمه‌های آبگرم معدنی یکی از ظرفیت‌های کم‌نظیر استان اردبیل بوده و این ظرفیت‌ها زمینه را برای حضور گردشگرانی از نقاط مختلف کشور و سایر کشورها فراهم کرده است.

عاملی با بیان اینکه استان اردبیل در زمینه‌های صنعتی، گردشگری و تجاری آماده همکاری با کشور بنگلادش است، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت استان اردبیل در خصوص پذیرش دانشجویان خارجی، این استان آمادگی جذب دانشجویان متقاضی را دارد.

تمایل بنگلادش برای همکاری با استان اردبیل برای اعزام و پذیرش گردشگر/ شاهد استقرار مدیریت قوی در اردبیل هستیم

منجورول کریم خان چودری، سفیر بنگلادش در ایران نیز در این نشست با اشاره به بازدیدهای انجام‌گرفته از بخش‌های صنعتی، طبیعی و گردشگری استان اردبیل، ظرفیت‌های مشاهده‌شده را کم‌نظیر خواند و گفت: می‌توانیم با تنظیم چارچوب‌هایی در راستای اعزام و پذیرش گردشگر اقدام کنیم.

وی امنیت مطلوب استان اردبیل را یادآور شد و افزود: در جریان دیدارها و بازدیدهای صمیمانه‌ای که با تجار و فعالان بخش صنعت استان اردبیل داشتیم، شاهد استقرار مدیریت قوی و خوبی در استان هستیم.

سفیر بنگلادش در ایران با اشاره به رابطه و پیوند فرهنگی و زبانی ۲ کشور، بیان کرد: ۷هزار کلمه فارسی در زبان بنگلادش استفاده می‌شود و مردم این کشور علاقه خاصی به فردوسی و خیام دارند.

منجورول کریم خان چودری گفت: با توجه به ظرفیت‌های ایران در زمینه‌های دارویی و محصولات دانش‌بنیان، مردم بنگلادش علاقه خاصی به استفاده از این مزیت‌ها دارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1466832

مهمترین اخبار ایران و جهان: