نیوز سیتی!
03 شهریور 1402 - 00:04

پرداخت ۵ میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان از مطالبات برنج‌کاران مازندرانی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده، تاکنون ۵میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از مطالبات مراکز طرف قرارداد خرید توافقی برنج پرمحصول در استان مازندران پرداخت شد.

عباسعلی وفایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از تولیدات کشاورزی و اجرای طرح خرید برنج پرمحصول در مازندران، تاکنون ۶۹۵ تن برنج ندا و شیرودی تولید سال ۱۴۰۱ از تشکل‌های صنفی طرف قرارداد خریداری شد.

وی افزود: نرخ خرید انواع برنج پرمحصول طبق دستورالعمل ابلاغی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، براساس حداکثر ۸ درصد شکستگی از قرار هر کیلوگرم برای برنج‌های ندا ۳۵ هزار و ۳۰۰ تومان و شیرودی ۴۰هزار و ۵۰۰تومان و فجر ۴۶ هزار و۶۵۰ تومان در بسته‌بندی‌های ۱۰ کیلویی تعیین شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اعلام اینکه محدودیتی در میزان تحویل برنج پرمحصول وجود ندارد، تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند برنج پرمحصول تولیدی سال گذشته را با معرفی‌نامه جهاد کشاورزی به مراکز تعاونی‌های روستایی و مراکز طرف قرارداد از جمله شالیکوبی‌داران و تشکل‌های مربوطه تحویل کنند و محدودیتی در میزان تحویل برنج پرمحصول با رعایت ضوابط و شرایط اعلامی وجود ندارد.

وفائی‌نژاد گفت: طرح خرید برنج پرمحصول در استان مازندران تا ۲۰شهریور ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1467076

مهمترین اخبار ایران و جهان: