نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 10:25

۱۵ پروژه نوسازی مدارس در استان سمنان افتتاح شد

سمنان- مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان از افتتاح ۱۵ طرح نوسازی مدارس طی هفته دولت در سراسر استان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی خبر داد.

امیر حسین قزوینیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به بهره برداری ۱۵ پروژه نوسازی مدارس در استان سمنان طی هفته دولت سال جاری بیان کرد: زیربنای این طرح‌ها مجموعاً ۱۵ هزار متر مربع برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها شامل ۳۶ کلاس درس و همچنین طرح‌های آموزشی و ورزشی بوده است، تاکید کرد: مجموع اعتبارات این طرح‌ها ۷۳ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان معادل ۴۲ درصد از اعتبارات این ۱۵ طرح با مشارکت خیران تأمین شده است، گفت: مابقی اعتبارات مورد نیاز این طرح‌ها از نوسازی مدارس تأمین شده است.

قزوینیان با بیان اینکه ۸۰ هزار متر مربع آسفالت در مدارس استان سمنان نیز در یک سال اخیر اجرا شده است، گفت: تا ابتدای مهرماه دانش آموزان از این فضاهای ورزشی و آموزشی نام برده، استفاده خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در شش ماهه اول سال جاری تعهد تحویل ۲۶ کلاس درس بر عهده نوسازی مدارس استان سمنان بود که خوشبختانه این اقدام عملی شد، بیان کرد: در شش ماهه دوم سال جاری نیز ۷۴ کلاس درس می‌بایست از سوی نوسازی مدارس استان تحویل آموزش و پرورش شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان با بیان اینکه برای ساخت این تعداد کلاس درس ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: تعداد کل طرح‌های قابل تحویل نوسازی مدارس استان سمنان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476476

مهمترین اخبار ایران و جهان: