نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 00:21

ایجاد بازارهای موازی به تثبیت قیمت کمک می‌کند

استاندار زنجان عرضه کالا در فضای بازارچه و همچنین فضای مجازی را به صورت بازار موازی مورد تاکید قرار داد و گفت: مکانیزم‌های قیمت‌گذاری در این بازارچه‌ها متفاوت خواهد بود.

به گزارش فارس از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان در آئین کلنگ‌زنی چهار بازارچه محلی، ایجاد بازارهای موازی را از راه‌کارهای کنترل تورم در استان دانست و اظهار کرد: این بازارها در کنار دیگر بازارها از جمله بخش خصوصی، باید بتوانند در مواقع لزوم اعمال نظر کرده و قیمت را کنترل کنند.

استاندار زنجان به طراحی ایجاد بازارچه‌های محلی اشاره و تصریح کرد: ایجاد این بازارچه‌ها از جمله اقدامات قابل توجه شهرداری به لحاظ مفهومی است.

وی عرضه کالا در فضای بازارچه و همچنین فضای مجازی را به صورت بازار موازی مورد تاکید قرار داد و گفت: مکانیزم‌های قیمت‌گذاری در این بازارچه‌ها متفاوت و از طریق راه‌اندازی اپلیکیشن خواهد بود که بیانگر ایجاد راه‌کار برای ورود و مداخله در مواقع لازم است.

افشارچی با بیان اینکه این بازارچه‌ها لزوما برای ارائه میوه و تره‌بار ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: سایر اقلام دیگر از جمله برنج، شکر و ... هم در مواقع لازم عرضه خواهد شد.

استاندار زنجان تاکید کرد: نتایج ایجاد و راه‌اندازی بازارچه‌های محلی در سطح شهر در آمار و ارقام مشخص خواهد شد.

وی با تقدیر از برنامه‌ریزی و اقدام شورا و شهرداری زنجان افزود: مدیریت شهری در پی توجه به مفاهیم جدای از تصور هم هست.

پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1476176

مهمترین اخبار ایران و جهان: