نیوز سیتی!
15 مهر 1402 - 10:16

تشکیل ۷۷ پرونده جرائم اقتصادی در سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: ۷۷ فقره پرونده به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال در حوزه جرائم اقتصادی در این استان تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان، سردار جلیل موقوفه‌ای، فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه پرونده‌های تشکیل شده در حوزه قاچاق کالا و ارز در ۶ ماهه نخست سال، ۲۳۵ فقره پرونده به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال بوده است، اظهار کرد: این مقدار نسبت به سال قبل، حدود ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی به افزایش ۳۰۰ درصدی مجموع پرونده‌های تشکیل‌شده در حوزه سایر جرائم اقتصادی اشاره کرد و گفت: در این مدت، ۷۷ فقره پرونده به ارزش بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان مهم‌ترین کشفیات مفاسد و جرائم اقتصادی را اخلال در نظام اقتصادی و احتکار با ۷۷۳ تن انواع کالاهای اساسی به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: مهم‌ترین کشفیات قاچاق مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی با ۱۳۷ هزار قلم، دخانیات و سیگار با بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نخ، دارو، لوازم یدکی خودرو و سوخت قاچاق بوده است.

 کاهش بیش از ۲۲ درصدی تعداد سوانح فوتی

 موقوفه‌ای به کاهش بیش از ۲۲ درصدی تعداد سوانح فوتی در مدت ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره و تأکید کرد: این توفیق با همکاری سازمان‌های دولتی و همیاری و همدلی استاندار استان و مدیریت تأثیرگذار وی حاصل شده است.

پایان پیام/74002/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1529976

مهمترین اخبار ایران و جهان: