نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 22:21

تحقق بیش از ۹۰ درصد مصوبات سفر در اردبیل

اردبیل-رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: بیش از ۹۰ درصد از اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهوری در استان اردبیل تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود شایقی عصر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل با اشاره به توزیع اعتبارات شهرستانی بر اساس رعایت اصول توسعه متوازن اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد از اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهوری در استان اردبیل تحقق یافته است که امیدواریم مدیران دستگاه‌های اجرایی در جذب اعتبارات تلاش جدی تری را انجام دهند.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ تا شهریورماه فرصت تخصیص و جذب را دارد، گفت: اجازه نخواهیم داد تا ریالی اعتبار استان به خزانه برگشت بخورد و باید تا آخر شهریورماه ۱۰۰ درصد جذب اعتبارات را با پیگیری مدیران دستگاه‌های اجرایی و کمیته جذب شاهد باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به بهره‌برداری ۱۴۲ طرح عمرانی و اقتصادی استان اردبیل در سال گذشته افزود: در مجموع بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ طرح کوچک و بزرگ در مناطق مختلف استان در دست اجرا است که ۱۸ مورد آن در مرحله تکمیل و آماده افتتاح است.

شایقی با بیان اینکه از محل سفر رئیس جمهور منابع خوبی به استان اختصاص یافته است، اضافه کرد: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها استان اردبیل جز پنج استان برتر کشور در جذب اعتبارات عمرانی و زیربنایی سفر رئیس جمهور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت و از محل منابع تهاتر نفت، ماده ۵۶ و مصوبات سفر عمده منابع جذب شده و مصمم هستیم به‌زودی بقیه منابع مالی پیش بینی شده از این محل‌ها را دریافت کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با تاکید بر ضرورت تخصیص اعتبارات مناطق سیل‌زده استان گفت: بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده قرار است تا آخر شهریور ماه اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان از جمله گرمی و مشگین‌شهر اختصاص داده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1491876

مهمترین اخبار ایران و جهان: