نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 12:18

آغاز طرح غربالگری برای خانواده‌های مددجو ایلامی

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از آغاز اجرای طرح غربالگری برای خانواده‌های مددجو کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام خبر داد.

رضا طاهری مدیرکل کمیته امداد استان ایلام صبح شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از ایلام گفت: اجرای طرح غربالگری برای خانواده‌های مددجو کمیته امداد امام خمینی (ره) آغاز شد.

وی افزود: این غربالگری در راستای ارتقا سطح سلامت، تندرستی و شاخص‌های بهداشتی مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه افزایش آگاهی و تلاش برای تامین سلامت مددجویان تحت حمایت از اهداف اجرای این طرح است.

این مقام موسول بیان کرد: این طرح غربالگری شامل بیماری‌های قلبی و عروقی بوده که از طریق ویزیت، کنترل فشار خون، قند، کلسترول و بررسی شاخص توده بدنی (bmi) بوده که با مشارکت کمیته امداد و معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح  در بین گروه سنی ۴۰ تا ۶۵ سال و در مرحله نخست برای ۲ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد استان  گفت: در قالب برنامه خطرسنجی و دارا بودن شرایط غربالگری در همه شهرستان‌های استان صورت می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام یادآور شد: در کنار انجام معاینات و اقدامات پزشکی برای مشمولان این طرح، برنامه های دیگری همچون توزیع سبدهای بهداشتی و برگزاری کلاس‌های آموزش برای مددجویان رده سنی ۳۰ تا ۶۰ سال با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی شهرستان‌ها در زمینه بهداشت و سلامت روان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام،در مراحل پایانی این طرح چنانچه بیمارانی نیاز به آزمایش های پاراکلینیکی تخصصی داشته باشند به سطح بالاتر ارجاع داده شده و درمان‌های تخصصی صورت می‌گیرد.

پایان پیام/ 

 
منبع: فارس
شناسه خبر: 1491032

مهمترین اخبار ایران و جهان: