نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 11:23

رکورد تردد های اربعین سال گذشته شکسته شد

همدان-مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: از ابتدای طرح اربعین حسینی ۸ میلیون و ۶۰۰ تردد در سامانه‌های تردد شمار، به ثبت رسیده است.

مهرداد آهکی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت ترددهای استان همدان اظهار کرد: تا کنون ۸ میلیون و ۶۰۰ تردد با سامانه‌های تردد شمار، به ثبت رسیده است و این در حالی است که پارسال طی این مدت ۸ میلیون و ۳۰۰ تردد ثبت شده بود.

وی افزود: تمهیدات و پیش بینی‌های لازم برای سهولت در تردد زوار حرم حضرت ابا اعبدالله حسین (ع) از پایانه‌های مسافری استان همدان در نظر گرفته شده است و از ابتدای طرح اربعین تا کنون افزون بر ۶ هزار زائر در قالب ۲۷۷ سفر به مرزهای مهران و خسروی عازم شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان درباره نرخ هر مسافر گفت: این نرخ در ناوگان ۲۵ نفره برای هر نفر ۴۲۰ هزار تومان، ناوگان ۳۳ نفره ۳۵۰ هزار تومان و ناوگان ۴۴ نفره ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

آهکی خاطرنشان کرد: نرخ تعیین شده با احتساب یکسر خالی بودن ناوگان است زیرا حداکثر ظرفیت ناوگان استفاده و جبران خسارات به صاحب ناوگان و شرکت حمل و نقل در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به ارتقا ایمنی راه‌های استان همدان بیان کرد: با توجه به گرمای هوا و تردد زوار با استفاده از خودرو شخصی، پیش بینی می‌شود اغلب این سفرهای در طول شب انجام شود و راهداری استان نسبت به تعمیر و راه اندازی سیستم‌های روشنایی بخصوص در گردنه اسدآباد اقدام نموده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان عنوان کرد: ۹۵ درصد از سیستم‌های روشنایی و چراغ‌های چشمک زن در محورهای استان همدان تعمیر و راه اندازی شده است. همچنین سیستم روشنایی گردنه اسدآباد به طول ۱۴ کیلومتر فعال و در حال بهره‌برداری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474732

مهمترین اخبار ایران و جهان: