نیوز سیتی!
16 شهریور 1402 - 14:09

۱۱۰ پایگاه امداد و نجات در محورهای خراسان رضوی برپا می‌شود

مشهد ـ مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۱۱۰ پایگاه امداد و نجات ویژه خدمت به زائران همزمان با دهه پایانی ماه صفر در محورهای استان برپا می‌شود.  

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن ذاکریان اظهار کرد: در این قالب با مشارکت چند استان دیگر ظرفیت خدمت‌رسانی امدادگران در خراسان رضوی به ۵۰۰ نفر رسید.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: ۱۰۰ نفر از امدادگران متعلق به سایر استان‌های کشور هستند که ۵۰ دستگاه خودروی امدادی را برای امدادرسانی در دهه پایانی صفر نیز به همراه خود به استان خراسان رضوی می‌آورند.

وی افزود: برنامه خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی ماه صفر از ۱۶ شهریورماه آغاز می‌شود و تا ۲۶ همین ماه ادامه دارد.

ذاکریان گفت: علاوه بر این قرارگاه مرزی دوغارون که از ۲۷ مرداد ماه با هدف خدمت به زائران خارجی اربعین راه‌اندازی شد، در ایام دهه پایانی ماه صفر نیز به زائران خارجی خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۲۰ نیروی امدادگر و فرهنگی هلال احمر در این ایام به زائران خارجی خدمت می‌کنند و پیش‌بینی افزایش پنج برابری زائران افغان را در این ایام نسبت به پارسال داریم، پیش‌بینی‌ها مبنی بر ورود بیش از یک میلیون زائر پیاده در ایام دهه پایانی ماه صفر امسال شده است، در حالی که سال گذشته ۶۰۰ هزار نفر در این قالب به مشهد سفر کرده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1488976

مهمترین اخبار ایران و جهان: