نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 02:25

شهادت ۳ فلسطینی و زخمی شدن ۹ صهیونیست در هفته گذشته

منابع فلسطینی از شهادت ۳ فلسطینی و زخمی شدن ۹ صهیونیست در هفته گذشته خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مرکز داده‌های فلسطینی معطی در گزارشی اعلام کرد که در هفته گذشته ۲۰۶ عملیات مختلف مقاومتی در کرانه باختری به وقوع پیوست که طی آن ۹ صهیونیست زخمی شدند.

از جمله این عملیات‌ها می‌توان به ۲۱ مورد تیراندازی، یک مورد حمله با سلاح سرد، یک مورد زیرگیری با خودرو و سرنگونی دو پهباد اسرائیلی اشاره کرد.

جوانان فلسطینی در هفته گذشته ۷ خودروی نظامی اسرائیلی را هم مورد حمله قرار داده و آن‌ها را از کار انداختند.

از سوی دیگر، در حملات نظامیان اشغالگر اسرائیلی به کرانه باختری و قدس اشغالی نیز ۳ فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

همچنین در شامگاه جمعه، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، به اجرای عملیات ضدصهیونیستی عصر امروز توسط گردان طولکرم وابسته به گردان قدس، در نزدیکی طولکرم اذعان کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: عصر امروز جمعه، یکی از مواضع نظامی ما در نزدیکی طولکرم واقع در کرانه باختری هدف تیراندازی قرار گرفت.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تأیید کرد که این عملیات ضدصهیونیستی باعث شده این موضع نظامی ارتش اشغالگر صهیونیستی آسیب ببیند.

وی در ادامه افزود: نیروهای ارتش به دنبال مجریان این اقدام هستند.

گفتنی است گردان طولکرم عصر امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به سوی یکی از موقعیت‌های نگهبانی ارتش اشغالگر در گذرگاه الطیبه تیراندازی کردیم.

گردان طولکرم در ادامه با اشاره به علت اجرای این عملیات افزود: این عملیات در پاسخ به ترور شهید عاید ابو حرب به انجام رسیده است.

این دومین عملیات ضدصهیونیستی گردان طولکرم طی امروز است که توسط مبارزان مقاومت در کرانه باختری به انجام می‌رسد.

صبح امروز گردان طولکرم وابسته به سرایا القدس از عملیات ضدصهیونیستی اول خود در کرانه باختری خبر داد و اعلام کرد: رزمندگان ما مرکز ایست بازرسی تسانعوز را به گلوله بستند.

همچنین گردان جنین وابسته به سرایا القدس هم از انجام چند عملیات تیراندازی که طی آن مراکز ایست بازرسی نظامیان صهیونیست به طور مستقیم هدف قرار گرفته‌اند، خبر داده بود.

روز گذشته علاوه بر این، حسام بدران عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که فعالیت‌های مبارزاتی و مقاومتی در کرانه باختری روند فزاینده ای به خود گرفته است و این فعالیت‌ها بازخورد طبیعی تجاوزات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست از جمله شهرک سازی، یهودی سازی، تعرض به مقدسات، مصادره زمین‌ها و تنگ کردن عرصه برای فلسطینیان ساکن قدس و کرانه باختری است.

بدران تصریح کرد که حماس در کنار تمامی گروه‌های فلسطینی در همه صحنه‌ها حضور دارد و با توجه به پیوستن تمامی قشرها و طیف‌های ملت فلسطین به جریان مقاومت، دشمن صهیونیستی از متوقف کردن روند فزاینده فعالیت‌ها و اقدامات مبارزاتی و مقاومتی در کرانه باختری درمانده است.

وی در رابطه با طرح وزیر دارایی رژیم صهیونیستی مبنی بر قرار دادن فلسطینیان در برابر گزینه‌هایی چون تبعید یا کشتار یا پذیرش سلطه کامل رژیم صهیونیستی، یادآور شد که مقابله با اجرای این طرح یک همگرایی و همدلی ملی و تدوین راهبرد یکپارچه را می‌طلبد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1490432

مهمترین اخبار ایران و جهان: