نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 11:34

گفت‌وگوی نتانیاهو و زلنسکی بعد از ۹ ماه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از گذشت ۹ ماه از سردی روابط با اوکراین، در تماسی تلفنی با رئیس جمهور اوکراین درباره تداوم کمک‌های تل‌آویو به کی‌یف اطمینان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های صهیونیستی روز گذشته، پنجشنبه اعلام کردند که بعد از گذشت ۹ماه از سردی در روابط رژیم اشغالگر و اوکراین، گفت‌وگویی تلفنی بین «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر تل‌آویو و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین انجام شد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «آی۲۴»، در این گفت‌وگو نتانیاهو به زلنسکی درباره ادامه کمک‌های رژیم صهیونیستی به اوکراین از جمله پناهندگان به سرزمین‌های اشغالی، تداوم روند تقویت کمک‌ها و توسعه سیستم‌های دفاع مدنی اطمینان داده است. 

براساس گزارش رسانه‌های عبری، پیشنهاد این تماس تلفنی را وزیر امور قدس و سنت‌های رژیم ارائه کرده و گفته است: به خاطر این گفت‌وگوی نتانیاهو با زلنسکی تشکر می‌کنم؛ این گام مهمی برای بهبود روابط بین دولت‌ها و مردم است.

این وزیر صهیونیست اذعان می‌کند: من از نتانیاهو برای پیوستن به تلاش‌ها برای کمک به سفر ده‌ها هزار یهودی مذهبی به مراسم آغاز سال عبری تشکر می‌کنم؛ این کار از بروز بحران در مرزهای اوکراین جلوگیری می‌کند.

وی افزود: ما امیدواریم با «ایلی کوهن»، وزیر امورخارجه، بتوانیم عبور و مرور از طریق مولداوی، لهستان و مجارستان را تسهیل کنیم؛ جایی که ما به ترتیباتی برای فعالیت مرزی دست یافته‌ایم.

این اولین گفت‌وگوی تلفنی بین نتانیاهو و زلنسکی در ۹ماه گذشته، پس از ناامیدی و خشم شدید طرف اوکراینی از کابینه رژیم اشغالگر است. اوکراینی‌ها از اینکه نتانیاهو پس از نخست‌وزیری به کی‌یف سفر نکرده و حمایت‌های علنی نداشته، از او ناامید شده‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1489732

مهمترین اخبار ایران و جهان: