نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 17:10

بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برای آماده‌سازی ثبت جهانی اختصاص داده شد

همدان- استاندار همدان گفت: بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برای آماده‌سازی ثبت جهانی اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد شنبه در حاشیه بازدید از محوطه باستانی هگمتانه، اظهار کرد: هگمتانه و غار علیصدر مهمترین جاذبه‌های گردشگری همدان هستند که هگمتانه با بیش از سه هزار سال قدمت و غار علیصدر به عنوان جاذبه‌ای منحصر به فرد دو بال گردشگری استان هستند.

وی با اشاره به اینکه در تمام شهرها و روستاهای همدان آثار و جاذبه‌های ارزشمندی وجود دارد و تلاش داریم تمام آن‌ها به عنوان جاذبه معرفی شوند، افزود: بیشترین مصوبات سفر رئیس جمهور به همدان به حوزه گردشگری اختصاص یافته است.

استاندار همدان تصریح کرد: یکی از اولین مصوبات سفر رئیس جمهور چهار بانده کردن جاده علیصدر است که می‌تواند در بحث جذب توریست تأثیر زیادی داشته باشد.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه در تقویت بوم‌گردی‌ها نیز تلاش زیادی شده است، اضافه کرد: برای شکل‌گیری ایرلاین در همدان از سرمایه‌گذار دعوت شده و به دنبال تحقق این اتفاق مهم هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برای آماده‌سازی ثبت جهانی اختصاص داده شد که در نوع خود یک اقدام بی نظیر است، گفت: اراده‌ای در استان برای ثبت جهانی ایجاد شده و مطالبه‌ای میان طرفداران میراث‌فرهنگی و گردشگری همدان به وجود آمده که غرورآمیز است.

قاسمی‌فرزاد درباره تمدید نمایشگاه آثار زرین و سیمین هخامنشی و ساسانی در موزه هگمتانه، بیان کرد: بررسی تمدید نمایشگاه در حال بررسی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1469932

مهمترین اخبار ایران و جهان: