نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 07:18

یورش سحرگاهی اشغالگران صهیونیست به شمال کرانه باختری

نیروهای اشغالگر صهیونیست در سحرگاه سه شنبه به اردوگاه نور شمس واقع در کرانه باختری یورش بردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نیروهای ارتش اشغالگر اسرائیل به همراه بولدوزرهای نظامی سحرگاه سه شنبه به اردوگاه نور شمس در شرق شهر طولکرم در شمال کرانه باختری اشغالی یورش بردند.

«سامی الساعی»، روزنامه نگار از شهر طولکرم به العربی الجدید گفت که «ده ها خودروی نظامی به اردوگاه نور شمس یورش بردند و پس از آنکه تک تیراندازان کنترل بسیاری از ساختمان‌های بلند را به دست گرفتند، بولدوزرهای نظامی به طور سیستماتیک شروع به حفر و تخریب خیابان‌ها کردند.»

گردان‌های قدس - تیپ طولکرم، بازوی نظامی جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: «مجاهدان ما نیروهای اشغالگر را در محله المحجر و السلام هدف قرار داده و تعدادی از ماشین آلات آنان را منفجر کردند.»

ویدئویی که از داخل اردوگاه نور شمس فیلمبرداری شده است نشان می‌دهد که رزمندگان مقاومت مواد منفجره را مستقیماً زیر یک خودروی مهاجم اسرائیلی منفجر می‌کنند.

براساس گزارش‌ها، در بیش از یک نقطه از اردوگاه درگیری‌های مسلحانه بین رزمندگان مقاومت و سربازان اشغالگر رخ داده است.

دو روز پیش نیز، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه طولکرم یورش بردند که در پی آن مبارزان مقاومت به مقابله با آنان پرداختند. در همین حال، گردان شهدای الاقصی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مبارزان مقاومت اشغالگران صهیونیست را در طولکرم به گلوله بسته و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی از این منطقه کردند بدون اینکه به اهداف خود دست یابند. همچنین گروهان‌های قدس گردان طولکرم نیز اعلام کرد که مبارزان این گردان برای اشغالگران صهیونیست در طولکرم کمین کرده و در مسیر خودروهای آنان مین منفجر کردند که در پی آن خسارت زیادی به آن‌ها وارد شده و یک دستگاه خودروی زرهی هم از کار افتاده است.

روز گذشته نیز، روزنامه معاریو در گزارشی به قلم لیئور آکرمن به بحران‌های پیش روی رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: بحران کنونی که اسرائیل را در معرض تهدید قرار داده موجب بدتر شدن وضعیت خواهد شد و در آینده اسرائیلی‌ها را در برابر انتخاب چهار سناریوی مختلف، قرار خواهد داد. واقعیت این است که اسرائیل هم اکنون در بدترین بحران خود از زمان تاسیسش قرار دارد!

همچنین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی تلاش‌های بی‌نتیجه خود برای یافتن مجری عملیات مقاومتی حواره را ادامه می‌دهند. در همین راستا نظامیان صهیونیست روز دوشنبه، برای چندمین بار از زمان اجرای عملیات ضدصهیونیستی حواره به شهرک عقربا واقع در نابلس در کرانه باختری یورش بردند.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی پس از یورش به خانه فردی که از سوی صهیونیست‌ها به اجرای این عملیات متهم شده است، خانواده وی را تهدید کردند که خانه آنان را ویران خواهند کرد. نظامیان صهیونیست پس از این یورش، بدون هرگونه دستاوردی مجبور شدند که از شهرک عقربا عقب‌نشینی کنند.

سما نیوز نیز اعلام کرد که این سومین بار است که خانه این خانواده فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست مورد یورش قرار می‌گیرد. عیسی بنی فاضل سرپرست این خانواده فلسطینی نیز تاکنون ۲ بار از سوی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بازداشت و سپس آزاد شده است.

گفتنی است ۲۸ مردادماه، در جریان یک عملیات ضدصهیونیستی در حواره واقع در جنوب نابلس ۲ شهرک‌نشین صهیونیست به ضرب گلوله یک مبارز فلسطینی به هلاکت رسیدند. این مبارز فلسطینی پس از اجرای عملیات خود توانست از محل اجرای این عملیات به سلامت بگریزد.

از آن تاریخ تاکنون نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با وجود اقدامات گسترده خود، نتوانسته‌اند مجری عملیات ضدصهیونیستی حواره را بازداشت کنند. ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی در یافتن مجری عملیات ضدصهیونیستی حواره، شکستی بزرگ برای این رژیم و مقامات صهیونیست به شمار می‌آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485676

مهمترین اخبار ایران و جهان: