نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 19:08

تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل با چهار سناریوی خطرناک مواجه است

یک تحلیلگر صهیونیست عنوان کرد که اسرائیل در پی تشدید بحران‌های متعدد در بدترین وضعیت تاریخی خود قرارگرفته و با چهار سناریو مواجه است که انتخاب هر یک از آنها موجب بدتر شدن وضعیت کنونی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه معاریو امروز دوشنبه در گزارشی که به قلم لیئور آکرمن، نوشت: بحران کنونی که اسرائیل را در معرض تهدید قرار داده موجب بدتر شدن وضعیت خواهد شد و در آینده اسرائیلی‌ها را در برابر انتخاب چهار سناریوی مختلف، قرار خواهد داد.

این تحلیلگر برجسته سیاسی و چهره آکادمیک صهیونیست در ادامه تاکید کرد: واقعیت این است که اسرائیل هم اکنون در بدترین بحران خود از زمان تاسیسش قرار دارد!

وی در ادامه عنوان کرد: صحبت در اینجا درباره منازعات سیاسی یا درگیری‌های ائتلافی و حزبی نیست، بلکه موضوع بحث بحران‌های اجتماعی و درونی است که شکاف‌های موجود در بین اسرائیلی‌ها را عمیق‌تر کرده و خشم و ضمن تضعیف بیشتر یکپارچگی، نفرت درون جامعه را تشدید کرده است.

وی در ادامه فقدان قدرت راهبردی رژیم صهیونیستی در برابر ایران، حزب الله لبنان و سوریه، به سردی گراییدن روابط میان دولت آمریکا و کابینه نتانیاهو در کنار بحران اقتصادی حاکم بر اسرائیل با تضعیف جایگاه پول واحد (شکل) و خروج سرمایه‌گذاران خارجی را از دیگر دلایل تشدید بحران کنونی دانست.

این تحلیلگر راهبردی با اشاره به اینکه طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو کودتایی تمام عیار است که شرایط جامعه صهیونیستی را به سطح انفجار رسانده، افزود: وجود وزرایی نظیر ایتمار بن گویر، بتسلئیل اسموتریچ ، یاریو لیوین و سیمحا روتمن در کنار برخی دیگر از شخصیت های حریدی (راستگرایان افراطی) در کابینه نتانیاهو، آینده اسرائیل را کاملا تیره و تار کرده است.

الیئور آکرمن در ادامه چهار سناریوی مختلف را برای آینده رژیم صهیونیستی پیش بینی کرده که به اعتقاد وی همه آنها گزینه‌هایی بسیار خطرناک هستند.

وی در این باره نوشت: سناریوی نخست این است که شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند، سیاست‌های مخرب در کنار اعتراضات داخلی تا جایی ادامه پیدا کند که منجر به سقوط کابینه یا توقف اقدامات آنها شود. گزینه دوم این است که با تشدید شکاف‌های داخلی در جامعه، شاهد آغاز جنگ داخلی تمام عیار در اسرائیل باشیم. گزینه سوم هم تجزیه کامل اسرائیل است که منجر به مهاجرت بخش بزرگی از جامعه اسرائیل به ویژه بخش نخبگان علمی و سرمایه داران به کشورهای غربی می شود تا در نهایت قشری که توانایی مهاجرت ندارند و از پیروان احزاب دینی هستند، تنها در اسرائیل باقی بمانند. گزینه چهارم نیز وقوع یک کودتای داخلی و یا نظامی است که به مواجهه مستقیم میان سرویس‌های امنیتی و نظامی اسرائیل منجر شده و در نهایت موجب ایجاد هرج و مرج شدید خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485276

مهمترین اخبار ایران و جهان: