نیوز سیتی!
19 تیر 1402 - 18:43

۳۰ روستای لرستان پتانسیل تبدیل به روستاهای هدف گردشگری را دارند

خرم‌آباد - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: ۳۰ روستای این استان دارای پتانسیل قرارگرفتن در فهرست روستاهای هدف گردشگری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: باتوجه‌به ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی روستاهای لرستان و به‌منظور توسعه صنعت گردشگری، به دنبال افزایش روستاهای هدف گردشگری با رویکرد توزیع عادلانه شهرستانی هستیم.

وی اظهار کرد: در نظر داریم با پیگیری‌ها در سطح وزارتخانه و تهیه و ارائه مستندات، برای شهرستان‌های تازه‌تأسیس استان نظیر چگنی، رومشگان و شهرستان‌های فاقد روستاهای هدف گردشگری از جمله کوهدشت، دلفان و سلسله، روستاهای هدف گردشگری جدید باتوجه‌به ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی این مناطق تعریف کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با بیان اینکه مهم‌ترین محورهای مورد تأکید برای توسعه گردشگری روستایی، برخورداری از ظرفیت‌های گردشگری با محوریت پتانسیل‌های تاریخی و طبیعی است، اظهار کرد: براین‌اساس ۳۰ روستای لرستان دارای پتانسیل قرارگرفتن در فهرست روستاهای هدف گردشگری هستند.

حسن‌پور، ادامه داد: در همین راستا ایجاد زیرساخت‌های گردشگری نظیر راه دسترسی، گاز، آب، برق و مخابرات و پیگیری برای صدور مجوز فعالیت نظیر ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی، سفره‌خانه سنتی و… برای این روستاها جهت ارائه خدمات مناسب به گردشگران در دستور کار قرار دارد.

وی، تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های مربوط به زیرساخت‌های گردشگری در روستاها با اولویت مردم جوامع محلی و بخش خصوصی، در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، اضافه کرد: برگزاری دوره توانمندسازی گردشگری در حوزه‌های اقامت، پذیرایی، آداب مهمان‌نوازی و… توسط کارشناسان گردشگری و نیز برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آموزش صنایع‌دستی در روستاهای هدف گردشگری از مهم‌ترین اقدامات آموزشی و ترویجی در سطح این روستاها است.

حسن‌پور، یادآور شد: در حال حاضر روستاهای «بیشه»، «رباط نمکی»، «سنگ‌تراشان»، «گوشه شهنشاه» و «چنارگریت» در شهرستان خرم‌آباد، روستاهای «ونایی» و «دهکرد» در شهرستان بروجرد، روستای «ولیعصر» در پلدختر، روستاهای امامزاده «قاسم» و «کمندان» در ازنا، روستای «گایکان» در الیگودرز و روستای «سراوند» در دورود، روستاهای هدف گردشگری استان لرستان هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1347376

مهمترین اخبار ایران و جهان: