نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 14:55

اهمال شهرداری کرج در راه‌اندازی مراکز نگهداری کودکان

کرج- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج گفت: شهرداری در خصوص ایجاد و راه‌اندازی مراکز نگهداری کودک و رعایت مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کوتاهی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم قهرمانی صارم بعد از ظهر دوشنبه در نطق پیش از دستور یکصد و یازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج طی تذکری به شهردار به انجام وظایف و تکالیف ماده ۲۲ قانون اشاره کرد و اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های مذکور در ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه موظفند ظرف مدت شش ماه پس از ابلاغ این قانون به منظور تکریم و حفظ حقوق مادر و کودک، با طراحی، احداث و تجهیز تمامی ساختمان‌ها و اماکن عمومی، خدماتی و آموزشی و رفاهی تحت اختیار یا نظارت خود، اقدام به تأمین فضای مناسب جهت رفع نیازهای نوزادان، کودکان و مادران باردار جهت استراحت، شیردهی و نگهداری کودکان کنند.

وی بیان کرد: شهردار و مجموعه مدیریت شهری در رعایت قانون ابلاغ شده از سوی دولت و تکلیف شهرداری‌ها در خصوص ایجاد و راه اندازی مراکز نگهداری کودک و رعایت مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کوتاهی و اهمال کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج افزود: بیش از یکسال نیم از ابلاغ رسمی این قانون می‌گذرد اما تاکنون با وجود پیگیری‌های مجدانه مشاور شما در حوزه بانوان هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است و دچار ترک فعل شده‌اید.

وی به عدم تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و گفت: بارها و بارها در همین جلسات در قالب تذکر و پیشنهاد طرح شده است و باعث تأسف است که اعلام کنم در سرگردان کردن مردم و ارباب رجوع در شهرداری گویی ممارست می‌شود و دوایر مختلف از یکدیگر پیشی می‌گیرند و البته سرآمد وضع آشفته فعلی که بیش از گذشته نمایان شده است.

وی متذکر شد: بخشی به دلیل بدعت گذاری نادرست و نگاه غیر تخصصی و انتخابات محور در یکسال ابتدایی مدیریت شهری بود که متأسفانه روند حرکتی این مجموعه عظیم را باکُندی و بعضاً توقف مواجه کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1280332

مهمترین اخبار ایران و جهان: