نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 12:11

رایزنی صهیونیست‌ها با آمریکا درباره ایران در بلژیک

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و وزیر دفاع آمریکا امروز (پنجشنبه) در بلژیک در خصوص طیفی از موضوعات از جمله ایران گفت‌وگو می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سفر وزرای خود به واشنگتن را تا زمان دعوت رسمی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از او برای حضور در کاخ سفید ممنوع کرده است، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قصد دارد امروز (پنجشنبه) با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در بلژیک در خصوص طیفی از موضوعات از جمله ایران گفت‌وگو کند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی منتظر دعوت «جو بایدن» از خود برای سفر به آمریکا بوده و تا آن زمان اجازه سفر هیچ یک از وزرای خود به واشنگتن را نمی‌دهد.

بنا بر گزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، گالانت قصد دارد در خصوص ایران و موضوع هسته‌ای این کشور صحبت کنند.

با گذشت 6 ماه از آغاز دور جدید نخست‌وزیری نتانیاهو، هنوز وی به کاخ سفید دعوت نشده است. بایدن عدم دعوت از نتانیاهو را به نگرانی‌ واشنگتن از تلاش بیش از حد کابینه نتانیاهو در اصلاح قضایی علی‌رغم اعتراضات گسترده در سرزمین اشغالی مرتبط کرده است و می‌گوید این اقدام نتانیاهو حمله به «دموکراسی اسرائیل» است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بحث برجام و توافق هسته‌ای از موضوعات کلیدی این نشست دوجانبه است اما منابع آگاه می‌گویند که گالانت چندان «وقت خود را روی این موضوع تلف نمی‌کند» زیرا آمریکا از قبل تصمیم خود را گرفته است.

بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین قصد دارند در زمینه تقویت همکاری امنیتی دوجانبه و رزمایش‌های نظامی مشترک در آینده بحث و گفت‌وگو کنند.

یدیعوت آحارونوت همچنین گزارش کرد که گالانت بعد از بلژیک برای دیدار با دیگر وزرای دفاع کشورهای غربی، به پاریس سفر خواهد کرد.

رسانه‌های عبری روز پنجشنبه هفته گذشته گزارش دادند که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا سفر برنامه‌ریزی شده هفته آینده به فلسطین اشغالی را لغو کرده است.

مقام‌های رژیم صهیونیستی از هر تلاشی برای فرافکنی علیه جمهوری اسلامی ایران بهره می‌گیرند و بارها تلاش کردند تا جامعه بین‌المللی را علیه ایران متحد کنند و در همین راستا نتانیاهو در تماس تلفنی اخیر خود به بلینکن گفته بود که توافق هسته‌ای هم نمی‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1286832

مهمترین اخبار ایران و جهان: