نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 09:27

۱۱۵ هزار آزمایش در بیمارستان شهید گنجی برازجان انجام شد

بوشهر- رئیس بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان گفت: از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه، بالغ‌بر ۱۱۵ هزار و ۹۷۳ تست مختلف آزمایشگاهی در بیمارستان شهید گنجی برازجان انجام شد.

دکتر امین آزاد فر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تعداد کل مراجعینی که خدمات تشخیصی آزمایشگاه را دریافت کرده‌اند، ۱۹ هزار و ۵۰۷ نفر بوده که از این تعداد ۱۷ هزار و ۲۹۵ نفر به‌صورت بیمار بستری و ۲ هزار و ۲۱۲ نفر بیمار سرپایی بوده‌اند.

وی ضمن معرفی بخش‌های مختلف آزمایشگاه بیمارستان شهید گنجی برازجان بیان کرد: بخش کلینیکال آزمایشگاه شامل بخش‌های بیوشیمی، هماتولوژی، ایمونولوژی، سرولوژی، میکروب‌شناسی، آنالیز ادرار و بانک خون است.

آزادفر تصریح داشت: در بخش بیوشیمی سه دستگاه اتوآنالایزر بیوشیمی و دو دستگاه اتوآنالایزر سدیم و پتاسیم مستقر است که تعداد تست‌های انجام شده در این بخش در سه ماهه اول سال جاری ۶۰ هزار و ۳۴۳ تست است.

رئیس بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان ضمن اشاره به مهم بودن خدمات تشخیصی آزمایشگاه در امر طبابت و تشخیص به‌موقع و دقیق پزشکان، اظهار داشت: در بخش هماتولوژی آزمایشگاه شهید گنجی دو دستگاه سل کانتر و ۲ دستگاه سدیمان ریدر مستقر است که آمار تست‌های انجام شده در این بخش در این بازه زمانی ۳۱ هزار و ۴۱۶ تست است.

وی بیان کرد: در بخش ایمونولوژی ۲ دستگاه الایزا و یک دستگاه وایداس مستقر است که تعداد تست‌های انجام شده در این بخش ۹۷۶ تست بوده و همچنین تعداد تست‌های انجام شده در بخش‌های سرولوژی ۳ هزار و ۴۷۱، میکروب‌شناسی هزار و ۵۴۳ و آنالیز ادرار ۲ هزار و ۹۴۲ تست است.

دکتر آزاد فر همچنین اظهار کرد: در بخش بانک خون این آزمایشگاه، آزمایش‌های لازم بر روی خون و فراورده‌های خونی مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان انجام می‌شود که تعداد آزمایش‌های انجام شده در این بخش ۲ هزار و ۸۴۴ تست آزمایشگاهی بوده است.

دکتر آزاد فر اضافه داشت: آزمایشگاه بیمارستان شهید گنجی برازجان حدوداً ۱۲ هزار و ۱۷۸ تست متفرقه دیگر اعم از تروپونین، گازهای خونی و … را در مدت زمان سه ماهه اول امسال انجام داده است.

رئیس بیمارستان شهید صادق گنجی ضمن اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در زمینه مهار ویروس منحوس کرونا افزود: علی‌رغم کاهش میزان ابتلای مردم به بیماری کرونا ولی متأسفانه هنوز بیماری کرونا در سطح جامعه حضور داشته و حدوداً ۲۶۳ نمونه‌گیری از بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان در سه ماهه نخست امسال انجام شده و خوشبختانه اغلب تست‌ها منفی بوده است.

دکتر آزاد فر انجام آزمایش‌های سرجیکال را یکی از مهم‌ترین بخش‌های آزمایشگاهی خواند و ابراز داشت: آزمایشگاه بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان با دارا بودن دو نفر پزشک حاذق پاتولوژی تمامی تست‌های پاتولوژی را در بیمارستان انجام و در اسرع وقت نتایج آزمایش‌های را در اختیار سایر پزشکان متخصص قرار می‌دهند که در همین مدت زمان ذکر شده ۲۶۳ تست مختلف سرجیکال انجام شده است.

وی بیان کرد: آزمایشگاه بیمارستان شهید صادق گنجی دارای دو بخش کلینیکال و سرجیکال بوده و پرسنل شاغل در آزمایشگاه بیمارستان متشکل از دو پزشک متخصص پاتولوژی، سی‌ودو نفر کارشناس آزمایشگاه و دو نفر متصدی پذیرش است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1306876

مهمترین اخبار ایران و جهان: