نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 15:41

برداشت مکانیزه برنج به ۹۰درصد رسید

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت: درصد برداشت مکانیزه برنج را از ۲۰ به ۹۰ درصد رسانده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، کریم ذوالفقاری رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و‌ صنایع کشاورزی وزارت جهادکشاورزی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد برداشت برنج کشور در بابلسر اظهار کرد: برنج در کشور به عنوان قوت غالب شناخته می‌شود و در گذشته فطریه فقط مربوط به گندم بود ولی امروزه برنج هم به عنوان قوت غالب جامعه شناخته می‌شود و فطریه شامل آن هم می‌شود.

وی ادامه داد: کشت برنج در گذشته سختی‌های زیادی داشت و کشاورزان برای زراعت آن مشقت زیادی متحمل می‌شدند و بیششتر کشاورزان برنج‌کار دچار بیماری‌های گوناگون می‌شدند.

ذوالفقاری با بیان اینکه از دهه ۸۰ که مکانیزاسیون وارد حوزه زراعت برنج شد، در دهه ۹۰ رشد خوبی داشت و سال‌های اخیر به بالاترین میزان رسیده است، افزود: اتفاقات خوبی در حوزه مکانیزاسیون برنج رقم خورد ولی با ایده‌آل‌ها فاصله داریم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و‌ صنایع کشاورزی وزارت جهادکشاورزی اظهار کرد: ۲۰ هزار کمباین غلات در کشور داریم و ۱۳ هزار کمباین برنج در شالیزارهای کشور فعالیت دارند که درصد برداشت مکانیزه برنج را از ۲۰ به ۹۰ درصد رسانده است.

پایان پیام/ ۸۶۰۳۵/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1308476

مهمترین اخبار ایران و جهان: