نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 15:00

فعالیت ۲۰۰ نفر از زندانیان استان بوشهر در کارگاه‌های تولیدی

بوشهر- مدیرکل زندان‌های استان بوشهر از فعالیت ۲۰۰ نفر در زندان‌های استان بوشهر در کارگاه‌های تولیدی و حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محتشم حسینی ظهر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: پایه و اساس تعلیم و تربیت در زندان‌های استان بر اصول برنامه فرهنگی، اشتغال و حرفه‌آموزی است. وی تصریح کرد: اکنون ۶۰۰ نفر از زندانیان در قالب اشتغال نشسته در اندرزگاه مشغول فعالیت هستند و ۳۶۰ نفر از زندانیان برای اشتغال در بخش خصوصی به بیرون زندان اعزام شده‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر با بیان اینکه زندانیان در قالب کارگر ساده و ماهر و کارشناس متخصص فعالیت می‌کنند تصریح کرد: افراد مشغول به کار ماهانه حقوق و دستمزد دریافت می‌کنند.

فعالیت ۲۰۰ نفر از زندانیان استان بوشهر در کارگاه‌های تولیدی

حسینی اضافه کرد: اکنون ۱۳۰۰ نفر از زندانیان و خانواده‌های آنان تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان قرار دارند و خدمات گوناگون مالی، معیشتی، فرهنگی، آموزشی، تأمین تجهیزات مورد نیاز منزل، کمک‌هزینه درمانی، اجاره مسکن، مشاوره مددکاران و دیگر خدمات مورد نیاز دریافت می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر با بیان اینکه در راستای عفو مقام معظم رهبری در سال گذشته در ۲۲ بهمن ۹۵۱ نفر مشمول آزادی و تخفیف مجازات شدند و ۵۶۱ نفر آزاد شدند گفت: ۹۰ درصد دادرسی‌ها در زندان‌های استان به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

حسینی تصریح کرد: در این راستا در یک سال گذشته ۲۹ نفر از محکومان به قصاص نفس، با مشارکت اولیا دم و تلاش شورای حل اختلاف و نهادهای مختلف مردمی و تلاش قضات دادگستری استان بوشهر آزاد شدند.

وی اضافه کرد: تعداد زندانیان کیفری نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش‌یافته و با این روند که در پیش است کاهش زندانیان کیفری همچنان روند نزولی دارد.

حسینی یکی از فعالیت‌های این مجموعه را فعالیت تولیدی از طریق بنیاد تعاون زندان دانست و گفت: اکنون طرح پرورش میگو بنیاد تعاون زندان استان بوشهر شامل پرورش میگو با تولید ۱۰۰ تن در سال، مجتمع کشاورزی در سطح ۵۰ هکتار و دیگر کارهای تولیدی فعال است.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر از آزادی ۳۵۰ زندانی در استان با استفاده از پابند الکترونیکی خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۴۰ نفر از زندانیان و در سه ماه نخست امسال ۱۱۰ نفر از پابند الکترونیکی استفاده کردند و از زندان آزاد شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308132

مهمترین اخبار ایران و جهان: