نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 17:11

بازار مشهد همیشه رقابتی بوده است

مشهد ـ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نقطه قوت اصناف، تلاش برای ایجاد رقابت است. همیشه اصناف مشهد از حیث قیمت کمترین در ایران بوده است، از این رو بازار مشهد همیشه رقابتی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی برادران ظهر یکشنبه در همایش بزرگداشت روز ملی اصناف در مشهد اظهار کرد: واحدهای صنفی در مشهد خوب امانت‌داری کردند و برای حوزه‌های مختلف الگوی خوبی شدند. امسال قصد داریم برای هر صنفی به خصوص اصناف پرطرفدار، روز مشخصی در تقویم تثبیت کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: نقطه قوت اصناف، تلاش برای ایجاد رقابت است. همیشه اصناف مشهد از حیث قیمت کمترین در ایران بوده است. قدیمی‌ها اعتقاد داشتند که حتماً با یک بازاری مشهدی حساب دفتری داشته باشند. از این رو بازار مشهد همیشه رقابتی بوده است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین فرصت بهبود ما این است که اعتبار کسب شده را در قالب رقابت منفی حراج نکنیم. رقابت در قیمت خوب است به شرطی که منجر به عدم کیفیت، جنس غیراستاندارد و محصول تقلبی و قاچاق نشود.

برادران ادامه داد: براساس قانون نظام صنفی و تکالیفی که برای اتحادیه متصور شده، استحضار دارید که تکالیف نظارت و بازرسی تکلیف خود اتحادیه است ایده آل ما این است که صددرصد توسط خود اتحادیه انجام بگیرد و منجر به دخالت دولت و صمت و تعزیرات نشود.

گلایه از برخی پلمب‌ها در مشهد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص برخی واحدهای پلمب شده در مشهد بیان کرد: گاهی اخباری از مشهد می‌رسد که برای ما عجیب است. به طور مثال بیان می‌شود که واحدی صنفی توسط دستگاهی به دلیلی پلمب شده که در ایران چنین موردی نداشتیم. این تفسیر به رای‌ها خاص مشهد است و در این زمینه گلایه داریم. چنین موردی در کشور نداشتیم که با این دلایل پلمب شود.

وی ادامه داد: واحدهای صنفی خودشان باید برخورد کنند و اگر در جایی نیاز به آموزش است، خودشان آموزش ببینند. اینگونه نیست که هر فردی درب مغازه باز کند و واحد صنفی شود، حتماً باید آموزش ببینند. دغدغه ما وجود کالاهای تقلبی در سطح بازار است که به کیفیت لطمه می‌زند و در برخی اصناف موجب عدم اعتماد عمومی می‌شود.

برادران اظهار کرد: علیرغم همه مشکلات گذشته، براساس گزارش بانک مرکزی در هفته گذشته روند تولید در گروه صنعت جهشی رشد کرده و ما در سال ۱۴۰۱ به ۹.۵ درصد رشد رسیدیم، در حالی که هدف‌گذاری ما ۸ درصد بوده است. این عدد ۵ برابر رشد متوسط ۸ سال گذشته بوده و نشان می‌دهد ما از دوران رکود خارج شدیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308532

مهمترین اخبار ایران و جهان: