نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 07:26

توجه ویژه دولت سیزدهم به محرومیت‌زدایی از گلستان

استاندار گلستان با بیان اینکه دولت سیزدهم به رفع محرومیت از این استان توجه و تاکید ویژه دارد، از افزایش حدود ۸ برابری اعتبارات تملک دارایی استان خبر داد و گفت: اعتبارات استان تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ به بیش از ۱۶ هزار و ۲۳۶ میلیارد تومان رسیده است.

علی محمد زنگانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، با اشاره به عقب‌ماندگی‌های تاریخی در استان گلستان اظهار کرد: دولت سیزدهم همه تلاش خود را برای زدودن غبار محرومیت از این استان به‌کار گرفته و در این مدت اعتبارات مصوب و تخصیص‌یافته بی‌نظیر بوده است.

وی افزود: در انتهای سال مالی ۱۳۹۹ اعتبارات تملک دارایی استان گلستان نزدیک به 2 هزار و ۱۰۴ میلیارد تومان بود اما در دولت سیزدهم ( تا پایان سال مالی ۱۴۰۱_شهریور پارسال) این اعتبارات به ۱۶ هزار و ۲۳۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی توضیح داد: براب جذب اعتبارات سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریور ماه سال جاری فرصت باقی است و اکنون نمی‌توان میزان دقیق اعتبارات تخصیص‌یافته به استان را برای امسال، اعلام کرد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: افزایش حدود هشت برابری اعتبارات در استان گلستان نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم به رفع عقب‌ماندگی‌های تاریخی این استان دارد و اگر این حجم از اعتبارات به استان تزریق نمی‌شد، نمی‌توانستیم گلستان را تبدیل به کارگاه سازندگی کنیم و قدم‌های بزرگی برداریم.

وی به افزایش بودجه دستگاه‌های اجرایی به‌ ویژه در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: در سفر نخست دولت سیزدهم به استان گلستان در بخش آموزش و پرورش ۲۹۰ میلیارد تومان مصوبه داشتیم که در سال نخست ۷۵ میلیارد تومان اعتبار به این بخش اختصاص پیدا کرد.

زنگانه بیان کرد: در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از ۱۸۰ میلیارد تومان اعتباری که مصوب شد ۶۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

وی تاکید کرد: در گلستان اتفاقات بزرگی در دولت سیزدهم رقم خورده که انتظار داریم رسانه‌های بیشتر به آن توجه کرده و همه با هم در راستای امیدآفرینی و بیان خدمات ارائه شده به مردم گام برداریم.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1316876

مهمترین اخبار ایران و جهان: