نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 23:56

ابتدای دولت سیزدهم کسی موفقیت های دیپلماسی امروز را متصور نبود

قم-معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در سیاست خارجی گام های بلندی برداشته شده است که در ابتدای کار دولت کسی این میزان موفقیت را متصور نبود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی عصر سه شنبه در اختتامیه نخستین جشنواره روایت جهاد اظهار داشت: در ابتدای فعالیت دولت شرایط مناسبی نداشتیم و با اقدامات صورت گرفته امروز شاهد بروز ثمرات اقدامات صورت گرفته هستیم و بر اساس برنامه هفتم کارهای بزرگی می‌توان انجام داد از جمله رسیدن به مقام ۱۲ علمی دنیا که این امر غیر ممکن نیست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: با فرهنگ «ما می توانیم» اقدامات بزرگی در کشور رخ داده است که پیشرفت‌های صورت گرفته در عرصه تولیدات تجهیزات نظامی از جمله آنان است.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی مدیر تراز انقلاب اسلامی بود افزود: در وانفسایی که گروه‌های انحرافی تلاش می‌کردند مسیر انقلاب را تغییر دهند، او راست قامت ایستاد و با تدبیر و درایت و به دلیل تسلط در امور، کارها را پیش برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: امام راحل در همان ماه‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی، دستور تشکیل جهاد سازندگی دادند و جوانان این کشور پس از این فرمان برای سازندگی راهی روستاها شدند و این در شرایطی بود که مسیر دسترسی به روستاها نیز بسیار سخت بود.

حسینی ادامه داد: کمبودهای بسیار زیادی در روستاها وجود داشت و جهادگران نیز حمایت لازم نمی‌شدند، اما در این شرایط جوانان جهادگر پای کار بودند و با کمترین امکانات در مسیر خدمت قدم می‌گذاشتند و بسیاری از آنان نیز پس از آغاز جنگ در جبهه‌ها حضور یافتند و به درجه شهادت نائل آمدند.

معاون رئیس جمهور بیان داشت: نیروهای انقلاب و جوانان پای کار بودند و این امر موجب پیروزی‌های بسیاری شده است و امروز شاهدیم بعد از ۴۰ چند سال همچنان انقلاب اسلامی به جلو حرکت می‌کند و پیروزی در جنگ نیز بر اثر روحیه شهادت طلبی رزمندگان بوده است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور ادامه داد: روحیه جهادی رزمندگان در دوران دفاع مقدس موجب حصول پیروزی‌ها شد و امروز نیز این روحیه در نسل جوان ما وجود دارد و الگو و اسوه ما همین شهدا هستند که رهبر انقلاب فرمودند اهالی هنر و رسانه وارد روایتگری برای شهدا شوند.

وی عنوان داشت: خانواده‌های شهیدان در مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران سهیم هستند که باید روایت‌ها و خاطرات آنان به نگارش در آید که در این صورت اهالی سینما و هنرمندان نیز می‌توانند این روایت‌ها را در قالب‌های فیلم و سریال و تئاتر پیاده سازی کنند.

وی با بیان اینکه خدمات انقلاب اسلامی در کشور باید روایت شود افزود: اقدامات گروه‌های جهادی می‌بایست به جامعه منعکس شود و اگر به مردم خدمت رسانی صورت گیرد در این صورت رضایت آنان جلب می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه عنوان داشت: در سیاست خارجی گام‌های بلندی برداشته شده است که در ابتدای کار دولت کسی باور نمی‌کرد و سفر به ۱۴ کشور خارجی ارتباطات ایران با سایر کشورها را تقویت کرده و سفرهای استانی نیز در راستای حل مشکلات ادامه دارد و در این سفرها اقدام علمی صورت می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1314032

مهمترین اخبار ایران و جهان: