نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 10:58

فرار سرمایه‌گذران به‌علت نبود زیرساخت‌های اقتصادی

شهرکرد_نائب رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه برای توسعه اقتصادی در چهارمحال و بختیاری نیاز به زیرساخت داریم، گفت: اگر زیرساخت‌ها فراهم نشود، شاهد فرار سرمایه‌گذاران خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، امین مالکی صبح شنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه درصدد هستیم با تعامل راهبردی بین دو بخش دولتی و خصوصی زمینه ارتقای فعالیت‌های اقتصادی در استان را فراهم کنیم، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گامی مؤثر در رفع دغدغه‌های تولیدکنندگان برداریم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه برای توسعه اقتصادی در استان باید تمام ظرفیت‌ها را به‌کار بگیریم، گفت: اتاق بازرگانی بزرگترین پارلمان بخش خصوصی محسوب می‌شود و یک مشاور قوی برای سه قوه است، اتاق بازرگانی یک ظرفیت بزرگ برای توسعه اقتصادی و رشد تولید به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در سابق ارتباط مناسبی بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اتاق بازرگانی ایران وجود نداشت، خاطرنشان کرد: در تلاشیم از ظرفیت اتاق ایران استفاده کنیم.

مالکی با بیان اینکه کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی یک ظرفیت بزرگ برای حل مشکلات بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: در کمیسیون‌های تخصصی مدیران بخش خصوصی و دولتی حضور دارند و این کمیسیون‌ها برای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوراک تهیه می‌کنند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی بیان کرد: ایجاد یک مجتمع تجاری و خدماتی در جنب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری یکی از اولویت‌های اتاق بازرگانی است، در این مجتمع دفاتر تجاری، نمایندگی دفتر امور خارجه و صرافی‌ها می‌توانند مستقر شوند.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه اقتصادی در چهارمحال و بختیاری نیاز به زیرساخت داریم، گفت: اگر زیرساخت‌ها فراهم نشود، شاهد فرار سرمایه‌گذاران خواهیم بود.

مالکی با تاکید بر اینکه در ۱۰ سال گذشته با چالش تأمین آب برای سرمایه‌گذاری و شهرک‌های صنعتی مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: منابع آب پایدار در حال تأمین است و تا چند روز آینده آب به شهرک صنعتی شهرکرد می‌رسد، پروژه‌های عمرانی زیرساختی مانند راه نیز تأمین شده است.

انتهای پیام

منبع: مهر
شناسه خبر: 1359732

مهمترین اخبار ایران و جهان: