نیوز سیتی!
23 تیر 1402 - 19:37

مطالبه‌گری نباید به سیاه نمایی منجر شود

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مطالبه‌گری نباید به سیاه نمایی منجر شود، گفت: در ارزیابی رسانه‌ها، نقدهای سازنده یکی از اولویت‌های ارزیابی بود و این نشان دهنده اهمیت نقد سازنده و مطالبه‌گری توسط رسانه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرشاد مهدی‌پور عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن تالار مرکزی رشت با بیان اینکه سیاست کلی ما ارتقای سطح کیفی رسانه‌ها است، اظهار کرد: در قانون نیز آمده که خبرنگاران باید در خصوص مواردی که در قانون ماده ۲ آمده فعالیت کنند که این‌ها در راستای ارتقای سطح کیفی و افزایش تولید محتوا است. 

وی با بیان اینکه کپی‌کاری در رسانه‌ها باعث ضعف در تولید محتوا می‌شود، گفت: در جامعه امروز که در جنگ رسانه‌ای به سر می‌بریم شایسته نیست که رسانه‌ها از روی دست یکدیگر مطالب را منتشر کنند و تولید محتوا کمتر صورت گیرد در حالی که تولید محتوا از وظایف خبرنگاران است و اگر این مهم صورت نگیرد در جنگ رسانه‌ای قافیه را می‌بازیم. 

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مطالبه‌گری نباید به سیاه نمایی منجر شود، افزود: در ارزیابی رسانه‌ها و رتبه‌بندی، نقدهای سازنده نیز یکی از اولویت‌ها و اساس ارزیابی بود و این نشان دهنده اهمیت نقد سازنده و مطالبه‌گری توسط رسانه‌ها است. 

مهدی‌پور با اشاره به فعالیت رسانه‌های غیررسمی بیان کرد: اگر در شهرستان یا استانی، رسانه غیررسمی فعالیت می‌کند وزارت ارشاد می‌تواند در این زمینه اقدام قانونی کند ولی در خصوص فعالیت رسانه‌ای در دیگر پلتفرم‌ها ارشاد نمی‌تواند اقدام کند و اگر مشکلی وجود داشته باشد قوه قضاییه می‌تواند ورود کند. 

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور نیز با بیان اینکه ارادت ویژه‌ای به رسانه‌های استان گیلان دارم و در چند سال اخیر چند بار به این استان سفر کرده ام، اظهار کرد: حجم بالای رسانه‌های استان گیلان هم نشان دهنده ظرفیت بالایی است و البته بعضا هم می‌تواند به دلایل مختلف دارای مشکلاتی هم باشد. 

ایمان شمسایی با بیان اینکه طبق قانون صاحب امتیاز رسانه موظف به بیمه خبرنگار خود است، گفت: در حال حاضر هشت هزار خبرنگار عضو سایت‌ای رسانه هستند و از خدمات بیمه‌ای صندوق اعتباری هنر استفاده می‌کنند که نسبت به چند سال گذشته چند برابر شده است. 

وی با اشاره به ارزیابی رسانه‌ها که چندی پیش اعلام شد، افزود: در این دوره از ارزیابی رسانه‌ها شیوه جدیدی به کار برده شد و استان به استان بررسی‌ها انجام شد و برای بخش‌های مختلف و کارکردهای خبری امتیاز در نظر گرفته شد که هم ساختار تحریریه و هم محتوا در نظر گرفته شد. 

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور با بیان اینکه هیچ شغلی در کشور به اندازه رسانه حمایت انجام نمی‌شود، افزود: این حمایت از انواع مختلفی از جمله دریافت یارانه و معافیت‌ها در زمینه‌های مختلف است که آگهی‌های دولتی هم به رسانه‌ها پرداخت می‌شود. 

شمسایی با بیان اینکه حمایت‌های وزارت ارشاد از رسانه‌ها بر اساس ساختار تحریریه و محتوا است و این مهم باید توسط رسانه‌ها در نظر گفته شود، گفت: در خصوص آگهی پایگاه‌های خبری مشکلی در ساختار سازمان‌های دیگر است که در این خصوص طی چند ماه اخیر نامه نگاری‌هایی با مجلس انجام شده تا این موضوع نیز حل شود.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1359176

مهمترین اخبار ایران و جهان: