نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 12:01

دستگیری عامل فروش مواد مخدر در فضای مجازی کوهدشت

کوهدشت - فرمانده انتظامی لرستان از دستگیری عامل فروش مواد مخدر با کسب درآمد نامشروع ۴۷ میلیارد ریال در فضای مجازی در شهرستان کوهدشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی امروز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در پی رصد و پایش فضای مجازی مشخص شد شخصی با استفاده از سه قطعه کارت‌بانکی و دو خط تلفن همراه متعلق به غیر و باهویت جعلی اقدام به فروش مواد مخدر در فضای مجازی می‌نماید بلافاصله تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده قضائی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان کوهدشت قرار گرفت و با بررسی‌های انجام شده گرداننده صفحه فضای مجازی شناسایی و با اخذ دستور قضائی متهم دستگیر و تجهیزات رایانه‌ای وی توقیف شد.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه در تحقیقات اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد، ولی پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری‌شده از سوی کارشناسان ضمن اعتراف به بزه ارتکابی از وی ۹ دستگاه تلفن همراه، یک دستگاه رایانه و یک دستگاه کیس که در اعمال مجرمانه خود از آنها استفاده می‌کرد از وی کشف شد.

سردار الهی با بیان اینکه متهم از این طریق مبلغ ۴۷ میلیارد ریال کسب درآمد نامشروع کرده است، تصریح کرد: دراین‌رابطه پرونده تشکیل و متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

وی با تأکید بر این‌که خانواده‌ها باید الگوهای سنتی و فرهنگی ناب خود را که باعث استحکام زندگی می‌شود به فرزندان خودآموزش دهند و اعتماد بی جا در فضای مجازی منجر می‌شود که جوانان در دام شیادان گرفتار شوند گفت: شهروندان می‌توانند در صورت نیاز به هرگونه مشاوره سایبری با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1356232

مهمترین اخبار ایران و جهان: