نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 12:04

ماجدی: مشغول آشپزی بودم که گفتند در وزارت ورزش در حال مذاکره است!/ مطمئن بودم بیرانوند به استقلال نمی‌آید

میرشاد ماجدی گفت که پیشنهادی برای مدیرعاملی باشگاه استقلال به او نشده و همه صحبت‌ها در این باره شایعه بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میرشاد ماجدی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که در برنامه «ورزشگاه» شبکه پنج سیما حضور یافت، در مورد شایعه حضورش در وزارت ورزش و جوانان برای مدیرعاملی باشگاه استقلال گفت: خودم هم چنین خبری را شنیدم و درست نبود. در خانه و مشغول آشپزی بودم که این خبر را شنیدم! قبلاً چندین بار گفته بودند که برای این سمت همکاری کنیم، اما باید ابتدا ببینید می‌توانید کمک کنید یا خیر. کسی می‌تواند وارد عرصه شود که باری از دوش باشگاه بردارد.

وی با بیان اینکه استقلال همیشه دچار مشکلات مالی بوده است، تصریح کرد: اگر استقلال باشگاهی دولتی است، دولت باید حمایت کند و اگر خصوصی است، باید از سمت مسائل بورسی حمایت شود. باشگاه مطابق قانون شرکت‌ها اداره می‌شود و مدیرعامل باید استعفای خودش را به رئیس هیئت مدیره ارائه کند. وقتی ساختار مالی را نمی‌دانید، قبل از ورود به باشگاه شکست خورده‌اید. پیشکسوتان زیادی هستند که می‌توانند بیشتر از من به استقلال کمک کنند.

عضو پیشین هیئت مدیره استقلال در مورد پیشنهاد این به علیرضا بیرانوند خاطرنشان کرد: به دوستان صمیمی خودم می‌گفتم این اتفاق نمی‌افتد و از این بابت مطمئن بودم. کسی که سال‌ها در پرسپولیس بازی و همه جا از هواداران این تیم تشکر کرده و علاقه خودش به باشگاه را نشان داده، به‌راحتی از پرسپولیس جدا نمی‌شود.

ماجدی درباره فعالیت هواداران متمول در باشگاه استقلال گفت: این موضوع به مدیریت بستگی دارد که افراد چگونه از آن استفاده کنند. برخی هواداران هستند که هزار تومان می‌دهند، هزار و 500 تومان می‌گیرند و همیشه تبلیغ می‌کنند. کمک‌های مردمی در اساسنامه استقلال و پرسپولیس، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش است. هنگامی که من در هیئت مدیره استقلال بودم، کسی کمک مالی نکرد. اگر کسانی به دنبال کمک مالی باشند و تبلیغات نکنند، کار خوبی انجام می‌دهند.

وی در مورد صعود تیم نوجوانان به جام جهانی زیر 17 سال، با اشاره به تفاوت میان تیم‌های ایران و ژاپن عنوان کرد: لباس تیم ژاپن به گونه‌ای بود که آب در آن نفوذ نمی‌کرد و با یک تکان، از پیراهن جدا می‌شد. بازی با پیراهن سنگین‌تر شرایط متفاوتی دارد. حتی متوجه شدیم تیم نوجوانان ژاپن شامل دو تیم بود که به هم ملحق شده‌اند. برای جام جهانی نوجوانان به مجموعه و نگاه جدیدی نیاز داریم و باید یک تیم آنالیز داشته باشیم. نمی‌توان کار را با یکی دو نفر جلو برد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره یافتن تیم‌های ملی برای دیدار دوستانه برای شاگردان امیر قلعه‌نویی بیان کرد: اکثر تیم‌های اروپایی در فیفادی‌ها مسابقات لیگ ملت‌های اروپا بازی می‌کنند و پیدا کردن تیم سخت است. کسی نیست که با او بازی کنیم و چاره این است که با حداقل‌ها کنار بیاییم.

ماجدی در پاسخ به این پرسش که آیا ایران باید همچنان با تیم‌هایی چون سوریه و ازبکستان بازی کند یا خیر، اظهار داشت: مجبوریم با همین تیم‌ها بازی کنیم. ما می‌خواهیم در جام ملت‌های آسیا به میدان برویم و اگر زرنگ‌تر و سریع‌تر باشیم، باید با تیم‌هایی مانند کره جنوبی، ژاپن و قطر بازی کنیم. البته اگر تقویم آنها خالی باشد. این بحث‌ها در هیئت رئیسه مطرح نمی‌شود و کمیته تیم ملی مشغول دنبال کردن کارهاست. فدراسیون بدون بودجه کافی به حیات خود ادامه می‌دهد.

وی در مورد لیست فدراسیون فوتبال برای دریافت پاداش سکه و حواله خودرو بابت صعود به جام جهانی 2022 تصریح کرد: ما در جریان سکه‌ها نیستیم و من چیزی ندیدم. در زمان ریاست عزیزی خادم و سرپرستی من، لیستی حدوداً 40 نفره و مطابق روال قدیم از بازیکنان، کادر فنی، تمام اعضای هیئت رئیسه و عوام اجرایی نوشتیم که پاداش به این افراد تعلق بگیرد. از زمانی که این لیست ارسال شد، خودم نبودم تا ببینیم سکه آمد یا حواله خودرو.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره تصویب قانون سقف بودجه برای باشگاه‌های فوتبال گفت: هیئت رئیسه تصویب کرد که همه باشگاه‌ها تعریف صحیحی از بودجه داشته باشند. سازمان لیگ نوشت و اعضای هیئت رئیسه امضا کردند. قرار بود از مدیران بالاتر از مدیران عامل باشگاه‌ها مانند مدیر کارخانه باشگاه، ضمانت اجرایی بگیرند. من در دو جلسه آخر هیئت رئیسه حضور نداشتم، اما قنبرزاده گفت از آن عزیزان (مدیران کارخانه‌ها) امضا گرفتیم تا عدد بودجه کاملاً قانونی باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1340332

مهمترین اخبار ایران و جهان: