نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 21:17

فراهم شدن امکان MRI بیماران سنگین وزن در ۲ شهرستان دیگر خراسان جنوبی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: امکان MRI بیماران سنگین وزن با اختصاص دو دستگاه ویژه این بیماران، در شهرستان‌های فردوس و طبس نیز فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، دکتر علی اکبر اسماعیلی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امکان‌ MRI بیماران سنگین وزن با اختصاص دو دستگاه‌ ویژه این بیماران، در شهرستان‌های فردوس و طبس نیز فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه این موضوع حاصل پیگیری‌ها و مطالبه‌گری درست از سوی مردم و مسؤولان بود گفت: دستگاه‌های موجود‌ MRI در استان شامل یک دستگاه در بیمارستان ولیعصر(عج)، یک دستگاه در بیمارستان امام رضا(ع) و یک دستگاه در بیمارستان شهدای قاین است که تنها دستگاه بیماران سنگین وزن مربوط به قاینات بوده و اکنون نیز دو دستگاه‌ MRI بیماران سنگین وزن در بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس و بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) طبس در حال نصب است.

وی افزود: این دستگاه‌های جدید تمام تصویربرداری‌های‌ MRI را انجام می‌دهد و محدودیت نوع برش اسکن نیز ندارد که تا دو ماه دیگر نوبت دهی بیماران آغاز می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان دسترسی آسان و عادلانه به خدمات بوده که با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی، اقلیمی و جمعیتی خراسان جنوبی علاوه بر شاخص جمعیت، بحث پراکندگی جغرافیایی هم در دسترسی به خدمات مهم است.

اسماعیلی افزود: علاوه بر تسهیل ارائه خدمات، زمینه حضور رشته‌های تخصصی از‌جمله جراحی مغز و اعصاب، متخصص مغز و اعصاب و متخصصان رادیولوژی هم فراهم می‌شود.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1283676

مهمترین اخبار ایران و جهان: