نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 16:39

صنعت هسته‌ای از مؤلفه‌های اساسی قدرت و اعتبار ایران اسلامی است

ساوه- امام جمعه ساوه گفت: صنعت هسته‌ای از مؤلفه‌های اساسی قدرت و اعتبار ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های عبادی سیاسی امروز نماز جمعه ساوه به بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه گویای تداوم پویایی و اقتدار صنعت هسته‌ای به‌عنوان دستور کار ثابت سازمان انرژی اتمی است.

وی افزود: سرعت‌بخشیدن به پیشرفت‌ها و تأثیرگذاری دستاوردهای این صنعت در اقتصاد کشور و زندگی مردم، در عین مهار هیاهوی بیگانگان و جلوگیری از محدودسازی صنعت هسته‌ای، از دیگر برنامه‌های سازمان انرژی اتمی است که با وجود تهدیدهای بدخواهان به تلاش‌های مستمر خود برای پیشرفت صنعت ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای، از مؤلفه‌های اساسی قدرت و اعتبار ایران است، گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار بر تلاش همه‌جانبه برای ملموس‌شدن تأثیر پیشرفت‌های هسته‌ای در زندگی مردم، حفظ ارتباط، تعامل و همکاری با آژانس در چارچوب مقررات پادمانی و پرهیز از تخطی از قانون مجلس در خصوص هسته‌ای تاکید کردند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: بومی‌سازی این صنعت، علیرغم همه سنگ‌اندازی‌های دشمنان، شکست بزرگ آنان و یک رویداد بی‌نظیر است که اهل فن و دانش مربوطه، آن را درک می‌کنند.

وی ادامه داد: بومی‌شدن صنعت بسیار مهم هسته‌ای نشان‌دهنده ناکامی غرب و تحقیر غرب‌گرایانی است که در صدد تحقیر ملت و تضعیف روحیه کار و امید در کشور بودند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: به‌دنبال شکست دشمن در جلوگیری از دستیابی ایران به دانش و صنعت بومی هسته‌ای، خطر بزرگ‌تری نیز دشمنان را تهدید می‌کندکه این خطر همان نقش الهام‌بخش و الگویی ایران برای کشورهای دیگر منطقه و جهان است که از راه و فکر پیشرفت‌آفرین ملت ایران هراس دارند.

وی با اشاره به فرار رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (ص) گفت: باید تلاش کرد موانع ازدواج اعم از فرهنگی و اجتماعی را شناسایی و آن را حل کرد.

رحیمی نبود شغل و مسکن مناسب به عنوان یکی از موانع بزرگ یاد کرد و گفت: از دولتمردان انتظار می‌رود مواظب باشند این موضوع به بحث و جدال‌های سیاسی وارد نشوند و در فکر حل مشکل مردم بویژه جوانان باشند.

رحیمی به سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: کشاورزی از لحاظ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی امنیت بسیار بالایی دارد اما متأسفانه کشاورزان ما مظلوم واقع شده‌اند سران سه قوه باید در این راستا برنامه داشته باشند،

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288732

مهمترین اخبار ایران و جهان: