نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 11:34

حل مشکلات قانونی راهکار کاهش پرونده‌های قضایی

رئیس کل محاکم تهران گفت: برخی مشکلات قانونی و نیاز به اصلاح مقررات از جمله راهکار کاهش ورودی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی جعفری در نشست تخصصی با قضات مجتمع قضائی شهید بهشتی، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر از زحمات همکاران در انجام امور محوله تقدیر کرد.

وی در این جلسه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه امر قضا، سختی کار قضاوت و مشکلات معیشتی پرسنل شریف قضائی و اداری و عدم تناسب بین آن را غیر قابل انکار دانست.

رئیس کل محاکم تهران گفت: مسئولیت پذیری و احساس تکلیف پرسنل دستگاه قضائی است که باعث پاسخگویی به حجم بالای مراجعات در پرونده‌ها شده است و ارزش بالای کار اجازه تعریف مادی در ازای آن را نمی‌دهد.

وی درباره راهکارهای کاهش ورودی پرونده و سختی کار در تهران عنوان کرد: برخی مشکلات قانونی و نیاز به اصلاح مقررات از جمله راهکار کاهش ورودی است و همچنین توجه به مشکلات اجتماعی و اقتصادی در جامعه به کاهش وارده کمک خواهد کرد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در سلب اعتبار از اسناد عادی در خصوص اموال غیر منقول، این نکته را مبارک و نقطه عطفی در دعاوی مربوط به اموال غیر منقول توصیف و اظهار امیدواری کرد: با تبدیل این امر به قانون شاهد کاهش چشمگیر دعاوی حقوقی و کیفری ناشی از این آسیب باشیم.

در این نشست تخصصی از زحمات نه نفر از همکاران قضائی پرتلاش با حضور، عادل ترازوی زر و کرمی معاونین قضائی ستادی رئیس کل محاکم، دهقانی نیا سرپرست مجتمع قضائی شهید بهشتی و عدالتی مدیر دفتر کل مجتمع، تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1324276

مهمترین اخبار ایران و جهان: