نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 14:44

امریکایی‌ها جنایت علیه همه، غیر از خودشان و رژیم صهیونیستی را جایز می‌دانند

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها وقیح هستند و جنایت علیه همه، غیر از خودشان و رژیم صهیونیستی را جایز می‌دانند، گفت: آمریکا پرچم حقوق بشر را بلند و ادعای طرف‌داری از حقوق بشر می‌کند، اما هر چند روز یک بار در خیابان‌های این کشور یک بی‌گناه، به دست پلیس آمریکا در خاک‌وخون می‌غلتد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان در خطبه‌های این هفته نماز به در پیش بودن ۱۲ تیرماه سالروز سرنگون شدن هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو هواپیمایی آمریکا اشاره و اظهار کرد: 66 مسافر این هواپیما کودک بودند به همین دلیل امام خمینی (ره) 12 تیر را روز حقوق بشر آمریکایی نامگذاری کرده و در این رابطه فرمودند اینها (آمریکا) فقط به دنبال منافع خود هستند و حقوق بشر برای آنها معنایی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به توطئه‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و افزود: مقامات امریکایی در طول تاریخ هرکاری توانسته‌اند علیه ایران انجام داده‌اند از این رو وقتی می‌گویند ایران باید از نقشه جهان حذف شود، کسی نمی‌تواند بگوید که آمریکا خیرخواه کشور ما است.

وی همچنین به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها شرم نمی‌کنند اسم حقوق بشر را می‌آورند؟! هرکس دیگری در دنیا ادعا بکند طرفداری از حقوق بشر را، دولتمردان آمریکا دیگر نباید این ادعا را بکنند، با این همه فضاحتی که در کارنامه‌ آنها نسبت به حقوق‌بشر هست.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه  آمریکایی‌ها وقیح هستند و جنایت علیه همه، غیر از خودشان و رژیم صهیونیستی را جایز می‌دانند، ادامه داد: آمریکا پرچم حقوق بشر را بلند و ادعای طرف‌داری از حقوق بشر می‌کند اما هر چند روز یک بار در خیابان‌های این کشور یک بی‌گناه، به دست پلیس آمریکا در خاک‌وخون می‌غلتد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان دهم تیرماه روز آزادسازی شهر مهران را گرامیداشت و تصریح کرد: عملیات آزادسازی این شهر مثل خرمشهر برای کشور اهمیت زیادی داشت.

وی به فرا رسیدن روز صنعت و معدن اشاره و تاکید کرد: برای جبران عقب‌ماندگی اشتغال در حوزه معدن با توجه به ظرفیت موجود باید اقداماتی انجام شود که برداشتن موانع و فراهم کردن بستر سرمایه‌گذاری از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در قرآن به قلم قسم خورده شده و قطعا یکی از بسترهای شکوفایی جامعه قلم است، این روز را گرامی داشت.

امام جمعه زنجان ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد امام هادی (ع) با تشریح دوران امامت این امام و با بیان اینکه امام هادی (ع) شاگردان زیادی تربیت کردند، افزود: زیارت جامعه کبیره و خلاصه خطبه غدیر حضرت پیامبر اکرم(ص) در قالب زیارت امیرالمومنین(ع) دو میراث گرانبهای امام هادی (ع) است.

 پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1319832

مهمترین اخبار ایران و جهان: