نیوز سیتی!
21 تیر 1402 - 17:04

تأکید نخست وزیر روسیه به ارتقای روابط صنعتی با چین

نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی تأکید کرد که این کشور متعهد است توافقات خود را در زمینه همکاری صنعتی با چین به نتیجه برساند و در عین حال با تمام چالش‌هایی که با آن مواجه است، مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه، طی اظهاراتی تأکید کرد که این کشور متعهد است توافقات خود را در زمینه همکاری صنعتی با چین به نتیجه برساند و در عین حال با تمام چالش‌هایی که با آن مواجه است، مقابله کند.

وی روز دوشنبه در سخنرانی خود در نمایشگاه بین‌المللی صنعتی روسیه موسوم به اینوپروم (INNOPROM) گفت: حوزه‌های اصلی همکاری مشترک توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ، همتای چینی وی تعیین شده است.

میشوستین افزود: همه توافقات حاصل شده توسط این دو رئیس جمهور باید به نتایج ملموسی ختم شود. ما هر فرصتی برای تحقق این امر داریم.

میشوستین خاطرنشان کرد که تولید صنعتی روسیه طی چهار سال گذشته 7 درصد افزایش یافته است، در حالی که شاخص تولید در صنعت فرآوری در ماه می 12.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، بیش از 160 شرکت چینی از 12 استان در نمایشگاه روسیه و چین که از روز دوشنبه در اکاترینبورگ به عنوان بخشی از نمایشگاه اینوپروم آغاز به کار کرد، شرکت می‌کنند.

اوگنی کویواشف، فرماندار منطقه سوردلوفسک اخیراً طی اظهاراتی تأکید کرد که این منطقه علاقه مند به همکاری با چین در زمینه‌هایی مانند میکروالکترونیک و صنعت ماشین ابزار، به ویژه در صادرات ماشین ابزار و تولید مشترک است.

همکاری‌های دوجانبه بین روسیه و چین طی سال گذشته با سرعت بی سابقه‌ای در حال رشد بوده است و در مسیری قرار دارد که گردش مالی تجاری دو کشور از هدف 200 میلیارد دلاری در سال جاری میلادی فراتر خواهد رفت.

در سال 2022، این گردش مالی به بالاترین رقم خود در تاریخ یعنی 190.3 میلیارد دلار نسبت به سال قبل رسید و امسال نیز پیش بینی می‌شود از این رقم هم بیشتر شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1354876

مهمترین اخبار ایران و جهان: