نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 13:38

کشته شدن 25 دانش‌آموز اوگاندایی در یک حمله تروریستی

یک گروه اوگاندایی که پیشتر بیعت خود را با سازمان تروریستی داعش اعلام کرده بود، با حمله به یکی از مدارس اوگاندا 25 دانش‌آموز این مدرسه را کشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پلیس اوگاندا، امروز (شنبه)، اعلام کرد که گروهی افراد مسلح مرتبط با سازمان تروریستی داعش ۲۵ فرد را در حمله به یکی از مدارس اوگاندا در غرب این کشور در مجاورت مرز جمهوری دموکراتیک کنگو کشته‌اند.

یک مقام محلی اوگاندا به خبرگزاری فرانسه گفت تمام ۲۵ کشته این حمله دانش‌آموز بوده‌اند و این حمله توسط گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک همپیمان» انجام شده است.

نیروهای دموکراتیک همپیمان نام گروهی اوگاندایی است که در شرق کنگو مستقر است. این گروه پیشتر بیعت خود را با سازمان تروریستی داعش اعلام کرده بود.

«جو والوسیمبی» مسئول منطقه کاسیسی -منطقه‌ای که مدرسه مذکور در آن واقع شده و کمتر از دو کیلومتر با مرزهای جمهوری دموکراتیک کنگو فاصله دارد- در این باره اظهار داشت: «تایید شده که تمام کشته‌ها تا این لحظه دانش‌آموزان مدرسه بوده‌اند.»

پلیس اوگاندا اعلام کرد عناصر گروه مذکور، جمعه‌شب، به مدرسه «لوبیریرا» در مبوندوی حمله کرده‌اند و پس از آتش زدن خوابگاه مدرسه، مواد غذایی موجود در آن را سرقت کرده‌اند.

پلیس اوگاندا در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «تا این لحظه ۲۵ جسد از مدرسه خارج شده و به بیمارستان بویرا منتقل شده‌اند. ۸ نفر دیگر نیز که وضعیت وخیمی داشتند، به همین بیمارستان منتقل شدند.»

در ادامه این بیانیه اشاره شده است که ارتش اوگاندا در حال تعقیب مهاجمان است و عاملان حمله به سمت پارک ملی «ویرونگا» در جمهوری دموکراتیک کنگو فرار کرده‌اند.

نیروهای دموکراتیک همپیمان در ماه آوریل نیز به یک روستا در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو حمله کرده بودند و دست‌کم ۲۰ ساکن این روستا را کشته بودند.

اوگاندا پیشتر شماری از نیروهای خود را به منظور کمک به ارتش کنگو برای مبارزه با نیروهای دموکراتیک همپیمان به جمهوری کنگوی دموکراتیک اعزام کرده بود.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1290476

مهمترین اخبار ایران و جهان: