نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 19:53

مراسم عید غدیر در نهاوند برگزار می‌شود

همدان- مدیر اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: عید غدیر به عنوان بزرگترین عید مسلمان بوده که در شهرستان نهاوند باشکوه و با مشارکت مسئولین و مردم برگزار شود.

حجت الاسلام محسن یوسفی عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: واقعه غدیر یکی از موضوعات مهم جامعه اسلامی و یک محتوای تحول‌آفرین برای بشریت بوده که بشریت را به اوج کرامت و عظمت انسانی خواهد رساند.

وی افزود: ترویج فرهنگ غدیر برای نسل‌های آینده یک تکلیف است و باید تلاش کنیم هرچه بیشتر این نسل را باید با حب ولایت و امیرالمؤمنین تربیت کنیم.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی نهاوند با بیان اینکه غدیر به عنوان یک جریان بزرگ در تاریخ اسلام و رسالت پیامبر اکرم (ص) است، گفت: باید برنامه‌های دهه ولایت به گونه‌ای برگزار شود تا فرهنگ غدیر به فرزندان انتقال پیدا کند.

حجت‌الاسلام یوسفی خاطرنشان کرد: مسئله غدیر می‌تواند محور وحدت، اتحاد و همدلی بین مردم باشد و این می‌طلبد که جشن غدیر با ظرفیت مردمی امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های شاخص در شهرستان نهاوند بیان کرد: برگزاری جشن محلات در سطح محله‌های نهاوند با محوریت هیأت‌های مذهبی، جشن غدیر و دهه ولایت به مدت ۶ روز در بوستان حاج قاسم از جمله برنامه‌های عید غدیر است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی نهاوند عنوان کرد: همچنین جشن خیابانی از میدان شریعتی تا میدان ابوذر با برپایی موکب‌ها و خدمات فرهنگی و پذیرایی، برگزاری کاروان شادی برای روستاها در فضای عمومی روستاها، طرح هر خانه یک پرچم، طرح آقا حساب کرده و اطعام در روز عید غدیر، از دیگر برنامه‌های شهرستان نهاوند است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1315832

مهمترین اخبار ایران و جهان: