نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 15:31

سفر رئیس پارلمان قرقیزستان به آستانه

رئیس پارلمان قرقیزستان در سفر به قزاقستان با رئیس جمهور این کشور دیدار و در مورد گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «نورلان بیک شاکی‌اف» رئیس پارلمان قرقیزستان در سفری رسمی به قزاقستان با «قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار وضعیت کنونی روابط بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در خصوص گسترش همکاری‌ها در تمامی زمینه‌های مورد علاقه تبادل نظر شد.

شاکی‌اف گفت که طرف قرقیزستان علاقه‌مند به توسعه روابط با این کشور است و بر اهمیت دیپلماسی پارلمانی در تقویت روابط دوجانبه تاکید کرد.

وی همچنین به موضوعات همکاری‌های اقتصادی پرداخت و بر اجرای وظایف برای افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور به 2 میلیارد دلار در آینده نزدیک تاکید کرد.

توکایف با اشاره به اینکه روابط بین دو کشور در سال‌های اخیر به طور فعال توسعه یافته است، تاکید کرد که همه مسائل به سرعت از طریق مذاکره حل و فصل می‌شود.

وی به موضوعات همکاری‌های فرهنگی و بشردوستانه پرداخت.

رئیس جمهور قزاقستان خاطر نشان کرد: سال گذشته، روزهای فرهنگ قرقیزستان در این کشور در سطح بالایی برگزار شد و پیوندهای فرهنگی بین مردمان ما با سنت‌ها و آداب و رسوم مشابه به سطح جدیدی رسیده است. معتقدم این مهم به تقویت روابط دوستی و برادری بین کشورهای ما کمک می‌کند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1315476

مهمترین اخبار ایران و جهان: