نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1403 - 12:33

وضعیت ذخیره آب سدهای زنجان چگونه است؟

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان توضیحاتی را در خصوص ورودی آب مهمترین سدهای استان زنجان ارائه کرد.

اکبر باقری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در سال آبی که از یکم مهرماه 1402 آغاز شده است تاکنون 220 میلی‌متر بارندگی در استان زنجان انجام شده که دقیقاً در مدت مشابه سال آبی گذشته 235 میلی‌متر بارش در استان انجام شده بود و با این اوصاف همچنان 11 درصد منفی هستیم.

سد تَهَم

وی در ادامه به وضعیت سد تهم مهمترین منبع آب شرب شهر زنجان اشاره کرد و گفت: در سال آبی که قرار داریم در حالی 7 میلیون ورودی وارد سد تهم شده است که در مدت مشابه سال آبی گذشته 13.5 میلیون به سد تهم ورودی داشتیم. از حجم 84 میلیون متر مکعبی سد تهم، در حال حاضر 20 میلیون یعنی 24 درصد آن پُر است.

سد گلابر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در ادامه به وضعیت دیگر سدهای استان اشاره کرد و افزود: سد گلابر در شهرستان ایجرود در حالی در سال آبی فعلی 3 میلیون متر مکعب ورودی داشته است که در مدت مشابه سال آبی گذشته 5 میلیون متر مکعب ورودی آب داشته است. از سوی دیگر این سد 116 میلیون متر مکعبی حدود 49 میلیون متر مکعب آب دارد و 43 درصد آن پُر است.

سد کینه‌ورس

وی به سد کینه‌ورس شهرستان ابهر اشاره و مطرح کرد: در سال آبی که قرار داریم 3 میلیون آب ورودی داشته‌ایم که سال آبی گذشته این سد 4 میلیون آب ورودی داشته است. از 16 میلیون ظرفیت این سد فقط 5 میلیون متر مکعب آن پُر است.

سد تالوار

باقری گریزی به وضعیت سد تالوار زد و افزود: در سال آبی فعلی در حالی 16 میلیون آب به این سد وارد شده است که در مدت مشابه سال آبی گذشته، 38 میلیون متر مکعب آب وارد این سد شده است. از 500 میلیون مترمکعب ظرفیت این سد، فقط 113 میلیون متر مکعب آن پُر است که به عبارتی 23 درصد می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1710376

مهمترین اخبار ایران و جهان: