نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 09:34

فضای کسب و کار کرمانشاه در دولت سیزدهم بهبود یافته است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: امید کسب و کار در کرمانشاه بهبود یافته، البته در وضعیت ایده‌آل نیستیم قطعا مشکلات زیادی داریم، اما استان روی ریل قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای استان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: از حدود ۷ همت سهم استان ۶ هزار میلیارد تومان سهم حوزه تولید و تجارت وزارت صمت بوده که خوشبختانه تا این لحظه ۴ هزار و ۲۰ میلیارد تومان توانستیم حل و فصل شود که در رابطه با آن مصوب، قرارداد و  پرداخت داریم.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه  خاطرنشان کرد: ۲۸۰ میلیارد تومان از این مبلغ مصوب در ارکان اعتباری بانک‌ها، ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد و ۳ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان هم توسط مجموعه بانکی پرداخت شده است.

وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تولید و تجارت در استان، گفت: تا پایان مهرماه سال جاری ما ۱.۸ میلیارد دلار بدن اعتصاب میعانات گازی صادرات غیرنفتی داشتیم به لحاط میزان حدود ۱۲ درصد در مقایسه با مدت مشابه به لحاط ازش ۹ درصد نسبت به مدت مشابه میزان صادرات غیرنفتی افزایش پیدا کرده است.

دارابی با اشاره به رشد صعودی در حوزه تولید و تجارت، خاطرنشان کرد: رشد بخش صنعت براساس آمار‌های مرکز آمار ایران، ۴.۵ درصد است.

وی ادامه داد: نسبت به دوره مشابه در دولت قبل رشد حوزه تجارت و خدمات از منفی به ۸.۵ درصد و بخش معدن ما به ۲.۵ درصد رسیده مجموعه این اتفاقات نشان از این دارد خوشبختانه امید کسب و کار در کرمانشاه بهبود یافته، البته در وضعیت ایده‌آل نیستیم قطعا مشکلات زیادی داریم اما استان روی ریل قرار گرفته و امیدواریم با کمک دولت و مجموعه مدیرتی استان به سمت برویم که به میانه جدول از نظر نرخ بیکاری برسیم.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585776

مهمترین اخبار ایران و جهان: