نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 20:37

خراسان‌شمالی آماده برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم است

استاندار خراسان‌شمالی گفت: نهمین مسابقات کشوری قرآن کریم نهم آذر در بجنورد برگزار خواهد شد و خراسان‌شمالی آمادگی لازم برای برگزاری این مسابقات را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد رضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان‌شمالی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در تشریح برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی خراسان شمالی از آمادگی کامل تمام دستگاه های اجرایی و صنایع استان خبرداد و اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآن کریم موجب فراهم شدن پیشرفت معنوی استان است.

وی گفت: این برنامه علاوه بر پیشرفت معنوی در رشد و توسعه فرهنگی و اجتماعی خراسان‌شمالی نیز بسیار موثر خواهد بود.

استاندار خراسان‌شمالی در ادامه اشاره‌ای به آمار دست اندرکاران این رویداد بزرگ معنوی داشت و افزود: ۳۵۶ نفر قاری قرآن در این دوره از مسابقات حضور خواهند یافت که از این تعداد ۲۰۹ نفر آقا و ۱۴۷ نفر خانم هستند.

وی ادامه داد: این شرکت کنندگان در بخش‌های اذان، دعا، ترتیل، حفظ کل و حفظ بیست جز با یکدیگر به رقابت می‌کنند.

حسین نژاد در ادامه اظهار داشت: ۲۳ داور خواهر و ۲۷ نفر داور آقا نیز داوری این مسابقات را عهده دار هستند.

وی خاطرنشان کرد: کمپ پتروشیمی محل برگزاری مسابقات خواهران و هتل داریوش محل برگزاری مسابقات برادران است. 

استاندار خراسان‌شمالی تصریح کرد: یازده نفر از استان در بخش‌های مختلف مسابقات شرکت می‌کنند ضمن اینکه برگزاری کارگاه ها و محافل قرآنی به غنای این مسابقات رونق می بخشد.

وی با تاکید بر اینکه برای برگزاری این مسابقات مشکل خاصی وجود ندارد، گفت: محل اسکان و مسابقه نزدیک هم هستند تا شرکت کنندگان درگیر موضوعات ایاب و ذهاب نشوند.

حسین نژاد، حضور قاریان از سراسر کشور را مهم ترین رهاورد این مسابقات دانست و افزود: شناخت ظرفیت‌های خراسان‌شمالی دستاورد این مسابقات خواهد بود.

گفتنی است نهم آذر ماه آیین افتتاحیه و هجدهم آذر ماه آیین اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی خراسان شمالی است .

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586676

مهمترین اخبار ایران و جهان: