نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 13:42

توزیع عدالت اجتماعی پیش زمینه ورود به موضوع حجاب است

امام جمعه فردیس گفت: مرحله پیش از اجرای امر به معروف و نهی از منکر، زنده کردن یاد خدا و توزیع عدالت اجتماعی است. در مورد حجاب هم باید همینطور عمل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس در فردیس، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه فردیس در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان که با حضور فرماندار و سایر اعضا صبح امروز  در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، به بیان راه‌های گسترش معنویت، اخلاق‌مداری و تقویت ایمان با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: به فرمایش قرآن  اول باید در جامعه یاد خدا را زنده و عدالت اجتماعی را برقرار کنیم و سپس به امر به معروف و نهی از منکر بپردازیم‌. در مسئله حجاب هم باید همینطور باشد در حالیکه ما متأسفانه همیشه از آخر شروع می‌کنیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مقصود از معنویت را رابطه و اتصال قلبی با خداوند دانست و افزود: مهمترین شاخصه جامعه دینی، رسیدن به سطح برخورداری از معنویت است و عوامل ایجاد معنویت  ایمان به خدا و قیامت، زهد و تقوا و اقتدا به الگوهای شایسته ازجمله  اهل بیت(س) است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فردیس گفت: تقویت باورهای دینی، ترویج ارزش های اسلامی، سالم سازی محیط در محیط ناسالم، اهتمام دولت به  اخلاق و معنویت، هماهنگی نهادهای آموزشی و فرهنگی، تأمین نیازهای زیستی، احیای امر به معروف و نهی از منکر و برخورد با انحرافات از جمله راهکارهای رسیدن به جامعه معنوی است.‌

وی بر لزوم برگزاری جلسات انس با قرآن  در مساجد و محافل تاکید کرد و گفت: نهادهای متولی از جمله امور مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری جلسات و برنامه‌های انس با قرآن در مساجد را بررسی کنند. باید تلاش کنیم قرآن در شهرما غریب نباشد. حداقل هفته ای یکبار جلسات تفسیر قرآن  در مساجد برگزار شود. در این راستا برگزاری  مسابقات قرآن و جلسات  شرح نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه  در نهادهای فرهنگی مذهبی و مساجد ضرورت دارد. 

حسینی  برپایی اجتماعات مذهبی، جلسات  معنوی روح بخش و آگاهی بخش در شهرستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: پیشنهاد می کنم هر سال چند مرتبه دعای ندبه یا کمیل در شهرستان به صورت سراسری برگزار شود. برگزاری تجمعات مذهبی توسط نهادهای متولی باید برنامه‌ریزی شود. متاسفانه در مورد فاطمیه اول کم کاری شده است. دعوت از علمای ربانی برجسته در محافل و مساجد توسط نهاد فرهنگی مذهبی می تواند در جذب مردم و افزایش معنویت در جامعه موثر باشد. 

وی یکی از مهمترین عوامل حفظ ایمان در جامعه را  برگزاری نماز جمعه برشمرد و برگزاری مسابقات کتابخوانی و  فراهم سازی تفریحات سالم و زیرساخت هایی همچون پارک بانوان در شهر را مورد تاکید قرار داد.   

رئیس شورای فرهنگ عمومی فردیس،  ترویج فرهنگ شهادت و بیان سیره  شهدای گرانقدر را در ایجاد فضای معنوی جامعه موثر دانست و خاطر نشان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا باید مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586176

مهمترین اخبار ایران و جهان: