نیوز سیتی!
20 آبان 1402 - 13:22

شاکری: شورای نگهبان باید طبق مرّ قانون صلاحیت‌ها را بررسی کند

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: دولت مستقری که مربوط به نیروهای انقلاب است و مجلس انقلابی فعلی عملکردش مقوم نیروهای انقلاب است و مردم این را پذیرفته اندو فهرست قابل دفاعی از عمل کرد دولت وجود دارد.

 گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، «مجتبی شاکری» دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در نشست جبهه تحول‌خواهان انقلاب اسلامی که صبح امروز (شنبه) در خبرگزاری فارس برگزار شد،  خاطرنشان کرد: به میزانی که از پیروزی انقلاب فاصله میگیریم، می‌بینیم که گسترش مکتب امام پیش می‌رود و اندیشه امام محقق می‌شود.

وی افزود: ماجرای اشغال لانه جاسوسی هیبت و همینه امریکا را شکست و ما شاهد بودیم ‌پدیده‌ای که سال‌های سال آنچه که در علوم روابط بین‌الملل تدریس میشد، از بین رفت. طوفان‌الاقصی هم ما را به سمت افق‌هایی میبرد که لازم است ما آنها را بیابیم.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی اضافه کرد: پدیده‌هایی که مانند دعوت به عدم حضور در پای صندوق‌های رأی، باعث می‌شود نظریه‌پردازانی که به جای اینکه مشت مبارزین حماس را پر کنند، مشت رژیم را پر کنند و با این عمل، آنچه که در ۷۵ سال گذشته اتفاق افتاد، تکرار کنند. این را در انقلاب سومی که اتفاق افتاده می‌بینیم. 

وی ادامه داد: ما اجازه ندهیم که این اتفاق صورت بگیرد و اعترافاتی که رژیم صهیونیستی انجام داده، نادیده گرفته شود. شعار مرگ بر اسرائیل درسراسر دنیا نشان می‌دهد که مظلومیت مردم فلسطین توانسته جای خود را پیدا کند و توسعه از نیل تا فراتی که دنبال می‌کردند، از بین رفته است. 

شاکری تصریح کرد: در جنگ هم می‌گفتند که جواب خون‌های ریخته‌شده را چه کسی می‌دهد؟ ما بین دو حسن پیروزی و شهادت هستیم و این کمک میکند امید داشته باشیم. 

شاکری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر حضور یا عدم حضور جبهه اصلاحات در انتخابات پیش رو گفت: چند وقت پیش در جلسه ای که در وزارت کشور برگزار شد بنده جمع دبیران کل احزاب، خطاب به احزاب اصلاح طلب گفتم؛ دنبال چیزی نگردید وقتی از قانون اساسی عبور می کنید و اقتداری که نظام داشته عبور می کنید مورد اقبال مردم قرار نمی گیرد و رای مردم مسیر انقلاب را نشان می‌دهد.

وی افزود: به آن ها گفتم شما جمهوریتی نظامی را به سخره می‌گیرید که با رای 98 درصدی مردم روی کار آمده، حال کدام یک از احزاب اصلاح طلب می تواند بگوید با رای مردم آماده است.

شاکری در ادامه گفت: دولت مستقری که مربوط به نیروهای انقلاب است و مجلس انقلابی فعلی عملکردش مقوم نیروهای انقلاب است و مردم این را پذیرفته اندو فهرست قابل دفاعی از عمل کرد دولت وجود دارد.

وی تصریح کرد: کجا قابل قیاس است رئیس جمهوری که طی چند روز چندین کشور را طی می‌کند و پیگیر احقاق حق مردم و توسعه روابط کشور است با رئیس جمهوری که در ماشینش می خواست مردم رصد کند،

وی افزود: به هیچ وجه یک رئیس جمهور تنبل در مقابل رئیس جمهوری که کارآمد و فعال است را نمی‌توانیم کنار یک دیگر قرار دهیم و عملکرد مثبت دولت خود به خود باعث افزتیش مشارکت در انتخابات می‌شود.

شاکری یاد آور شد: مشارکت با اعمال صحیح قانون صورت می گیرد، نباید صلاحیت‌ ها صفر و صدی باشد باید روند قانونی تایید صلاحیت به طور کلی صورت بگیرد. 

وی در ادامه گفت: سفر در سیزدهم آبان رئیس جمهور به کردستان باعث شد این طور مردم به صحنه بیایند و جواب محکمی به اغتشاش گرانی که سال گذشته می‌خواستند کردستان را نا امن کنند بدهد و از این صحنه ها جمهوری اسلامی فراوان دارد.

شاکری در پایان گفت: درایت هوشمندانه مقام معظم رهبری در مسئله فلسطین معادلات منطقه را تغییر داد و امروز فلسطین مستقل تصمیم می گیرد یمن مستقل تصمیم می گیرد و ما شاهد تکثیر جبهه مقاومت هستیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1568032

مهمترین اخبار ایران و جهان: