نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 08:59

مطالبه عضو شورای شهر ارومیه جهت جایگزینی محلول‌های نمک با ترکیب شن و نمک برای یخ‌زدایی معابر

عضو شورای شهر ارومیه گفت: شهرداری ارومیه باید محلول‌های به روز دنیا برای عملیات یخ‌زدایی معابر شهری را جایگزین ترکیب شن و نمک بکند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مرتضی بهرام رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر ارومیه اظهار داشت: استفاده از محلول های نمک در عملیات یخ زدایی معابر در فصل سرما جایگزین ترکیب شن و نمک شود.

وی افزود: با توجه به آغاز فصل بارش ، شهرداری ارومیه تهیه و استفاده از محلول‌های به روز دنیا برای عملیات یخ زدایی معابر شهری انجام دهد. 

بهرام گفت: استفاده مستقیم از مخلوط شن و نمک برای یخ زدایی علاوه بر مشکلات زیست محیطی، موجب تخریب سطح آسفالت و نیز بخش‌های فلزی ماشین آلات می‌گردد، از همین رو امروزه استفاده از محلول‌های نمک بجای ترکیب شن و نمک، برای یخ زدایی معابر در زمستان به کار گرفته می‌شود و در شهر ارومیه نیز این امر بایستی مراعات گردد.

وی ضمن تشکر از مدیریت شهری در عملیات لایروبی رودخانه شهرچای ارومیه گفت: عملیات لایروبی رودخانه شهرچای ارومیه توسط عوامل اجرایی شهرداری ارومیه با مشارکت شرکت آب منطقه‌ای در حال انجام است که جا دارد به نوبه خود از شهردار ارومیه و معاونت خدمات شهری شهرداری و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان‌غربی تقدیر و تشکر نمایم.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601976

مهمترین اخبار ایران و جهان: