نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 16:35

دیپلماسی دریایی ایران در ناوگروه ۸۶ به رخ جهانیان کشیده شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ارسال پیام صلح و دوستی مردم ایران به همه کشورها از اهداف ناوگروه ۸۶ بود، گفت: دیپلماسی دریایی ایران در ناوگروه ۸۶ به رخ جهانیان کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر امیر دریادار شهرام ایرانی ظهر امروز در همایش تبیین ابعاد فعالیت‌های ناوگروه ۸۶ با بیان اینکه ابعاد این ناوگروه باید تبیین شود،اظهار کرد: باید در دانشگاه‌ها مراحل فعالیت این ناوگروه تبیین و تدریس شود.

وی گفت: یکی از مباحث در دستور کار این اقدام ابتدا برگزاری نشست‌های تخصصی و کسانی که در حوزه‌های مختلف تدارکات لازم برای عملیات بزرگ را در دست داشتند، موارد را دسته‌بندی کنند تا همه ابعاد پوشش داده شود.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه این مأموریت شروع کارهای بزرگ است، عنوان کرد: نباید از این مأموریت مغرور شویم و علاوه بر این نباید از اهداف خود کوتاه بیاییم.

امیر دریار ایرانی با بیان اینکه وقتی این مسیر را شروع کردیم خیلی‌ها باوری به اجرای آن نداشتند، افزود: دشمن ما صبور است و زمان زیادی برای به خطر انداختن کشور می‌گذارد؛ اما ناگهان غافلگیر می‌شوند.

وی به دیپلماسی دریایی در دو حوزه اشاره و بیان کرد: در حوزه دیپلماسی دفاعی وظیفه به‌رخ‌کشیدن توانمندی‌ها است و در دیپلماسی دریایی در حوزه بین‌الملل و سیاست خارجی نیز براساس اهداف جمهوری اسلامی حرکت می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارسال پیام صلح و دوستی مردم ایران به همه کشورها و همچنین رقم‌خوردن آنچه که امروز بعد از گذشت سختی‌ها و چگونگی دستیابی به این توانمندی مهم است که اساتید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی باید این مهم را بردوش گیرند.

وی تصریح کرد: آمادگی داریم هر چیزی را که آموخته‌ایم به جامعه بشریت انتقال دهیم.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535276

مهمترین اخبار ایران و جهان: